Vi söker kollegor till vårat försäljningsteam hos Viasat!

Arbetsbeskrivning

Som säljare i Team Retention kommer du att via telefon bemöta många av Viasats kunder och vara Viasats representant och arbeta för att upprätthålla deras starka varumärke. Du kommer att bemöta kunder som vill genomföra förändringar i sitt utbud alternativt säga upp nytecknade abonnemang

Första tiden hos Webhelp

Tjänsten inleds med en 3-4 veckor lång utbildning där du får ta del av produktinformation, försäljningsutbildning samt får insyn i hur det kommande arbetet kommer att se ut. Vidare sker medlyssning av samtal som är en del av den kontinuerliga coachning du som medarbetare får.

När du blivit varm i kläderna

När du fått alla grundläggande kunskaper via utbildningen börjar det bli dags att ta egna samtal. Det primära i ditt arbete är att bemöta kunder med lyhördhet och engagemang samt att kunna anpassa ditt bemötande utefter kundens behov. Ditt arbete innefattar att ta emot inkommande samtal och genom problemanalys och behovsanalys hjälpa kunden hitta bra lösningar som slutar i en nöjd kund med ett fortsatt starkt utbud.

Utvecklingsmöjligheter internt

För den som strävar efter utveckling i arbetet kan vi hos Webhelp erbjuda dig många möjligheter av olika slag. I takt med att du samlat på dig kunskap och blivit mer senior i din roll finns det exempelvis möjlighet att klättra vidare som t.ex. Super User eller utbildare där du ansvarar för utbildning samt coachning. Vidare går vi gärna internt när vi rekryterar till ledarpositioner.

”Allt eftersom tiden gått har jag fått fler arbetsuppgifter där jag bland annat fått ta hand om och utbilda de nyanställda. Jag har fått coacha och medlyssna vilket jag tycker är väldigt roligt och de möjligheterna finns här hos oss.” – Niklas Danebäck, Sales manager

Stämningen på kontoret

Hos Viasat är stämningen öppen, positiv och stöttande. Team aktiviteter anordnas med jämna mellanrum för att stärka sammanhållningen i gruppen och ge medarbetare möjlighet att lära känna varandra utanför arbetet.

”Stämningen hos oss är väldigt positiv och rolig. Vi pushar varandra under dagarna på kontoret och har aktiviteter utanför arbetstid inom teamen.”- Niklas Danebäck, Sales manager

Arbetstider

Retention har öppet vardagar 09:00-18:00 vilket innebär att kvällar och helger är fria

Är det dig vi söker?

Vi tror att du som söker tjänsten är positiv, kundinriktad och målfokuserad. Du har lätt för att lära och gillar nya utmaningar. Du motiveras av ett högt arbetstempo och gillar att jobba emot tydligt uppsatta mål.

Om jobbet

Adress  
Armégränd 5, Östersund

Arbetstid / Varaktighet

Tillsvidareanställning med 6 månader provanställning

Startdatum: 8e maj

Lön / Förmåner
Fast lön med provision. 
Ob-tillägg kväll/helg. 
Friskvårdsbidrag 
Massagebidrag

Kontaktpersoner på detta företaget

Katrina Jagodzinska
0733304222
Sofia Stenqvist
070-248 39 28
Sofia Stenqvist
0702483928
Filippa Larsson

Eric Gustafson
+46 8 5010 4000
Tommy Andersson
+46 70 296 55 04
Marie Kvarnlöf
+46 76 109 17 56
Jacob Arvidsson
+46 8 5010 4000
Jennie Olsson
0702745780
Jacob Arvidsson
+46 8 5010 4000

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Webhelp Nordic
  • 5 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt kollektivavtal
  • Vardagar 09:00-18:00 Tillsvidareanställning på 100 %
  • Publicerat: 21 april 2017

Besöksadress

Borgmästaregatan 5
None

Postadress

Borgmästaregatan 5
Kalmar, 39235

Liknande jobb


19 april 2024

18 april 2024

18 april 2024