Vi söker nu en Centrumledare till Dalhem med fokus på områdesutveckling

Arbetsbeskrivning

Helsingborgshem är ett modernt bostadsföretag med 12 000 hyreslägenheter i 30 bostadsområden. Vi ägs av Helsingborgs Stad och var femte Helsingborgare har sitt hem hos oss. Vår vision är att göra Helsingborg till en attraktiv stad att leva och bo i för en mångfald av människor. Tillsammans med helsingborgarna vill vi skapa de bästa förutsättningarna för att stadens alla stadsdelar ska ha en positiv identitet som både boende och besökare kan vara stolta över. Vi är 200 medarbetare som brinner för hela stadens välmående och som genom ett öppet och aktivt förhållningssätt vill möta våra kunders drömmar om livet hemma. Läs mer om oss på www.helsingborgshem.se eller gilla oss på Facebook


Helsingborgshem arbetar sedan en tid tillbaka med strategisk områdesutveckling i form av något som vi valt att kalla Attraktiva Stadsdelar. På Dalhem saknas idag ett levande centrum och en attraktiv mötesplats, vilket vi vill ändra på och rekryterar därför en Centrumvärd.

Arbetsuppgifter:
I rollen som Centrumledare blir ditt jobb att göra Dalhem centrum och Kulturpunkten till en trygg, välkomnande och växande möteplats för en mångfald av människor. Fokus i rollen är att leda och utveckla aktiviteter samt sammankoppla intressenter och målgrupper till Kulturpunkten och Dalhems centrum. Detta ska leda till att det sociala utbudet av gemenskapsaktiviteter och näringsverksamheter på Dalhem ökar. I rollen ingår även värdskap mot föreningar och företag med verksamheter i Kulturpunkten och på Dalhem centrum, samt att öka samverkan med närliggande områden. Vidare ingår även rekrytering av och nätverksbyggande med nya potentiella samarbetspartners

Kvalifikationer:
Utbildningsmässigt ser vi gärna att du har relevant högskoleutbildning inom socialt arbete med fokus på integration eller Service Management plus några års relevant arbetslivserfarenhet. Erfarenhet från evenemangs- och eller servicebranschen eller liknande är meriterande. Goda administrativa kunskaper samt god datakunskap inom främst Microsoft Office samt god ekonomisk förståelse är ett krav, för tjänsten krävs även körkort, tillgång till egen bil samt goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift. Ett tredje språk är meriterande

Egenskaper:
Vi söker dig som är självgående, handlingskraftig och utåtriktad. Vidare är du idérik men leveransfokuserad med passion för service och utveckling. Som person brinner du för stadsdelsutveckling, sociala frågor samt att alltid ge bästa möjliga service

Utbildningsnivå:
Universitet/Högskola

Språk:
Svenska

Vi erbjuder:
Vill du bli en del av ett företag med hög utvecklingstakt och intressanta utmaningar? Helsingborgshem är ett välmående bostadsbolag med en stolt, engagerad och uppdragsfokuserad företagskultur – fokuserat på att utveckla Helsingborg till en attraktiv stad att leva och bo i för en mångfald av människor.

Heltidstjänst. Oreglerad arbetstid. Arbete på kväll och helg förekommer.

Vid frågor om tjänsten vänligen kontakta Mikaela Andersson, Chef Boendeutveckling, 042-20 82 04.

Välkommen med din ansökan via vår hemsida www.helsingborgshem.se senast den 2015-09-20

Kontaktpersoner på detta företaget

HR-administratör Elof Sturesson

HR-Generalist Elof Grahn

Chef Bosocial utveckling Mikaela Åberg
042-20 80 00

Sammanfattning

  • Arbetsplats: AB HELSINGBORGSHEM
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • - Fast lön
  • Heltid. Tillsvidare.
  • Publicerat: 17 juli 2015

Besöksadress

DROTTNINGGATAN 136 B
HELSINGBORG

Postadress

BOX 3055
HELSINGBORG, 25003

Liknande jobb


Socialsekreterare- Ungdomsutredningar, Danderyds kommun

Socialsekreterare- Ungdomsutredningar, Danderyds kommun

25 mars 2024

Mottagningssekreterare

Mottagningssekreterare

5 december 2023

Socialsekreterare

Socialsekreterare

2 november 2023