Vi söker nu en Chef till vårt nya Kund- och servicecenter i Linköping

Arbetsbeskrivning

Vi finansierar satsningar och företagande för ett rikare liv på landet.

Vi är specialiserade på jord- och skogsnäringen. Vi och våra lånekunder har utvecklat svenska landsbygden sedan 1836.

Vi är med utlåningen Sveriges nionde största bank. Vi är en tydlig nischbank som finns för finansiering till verksamhet inom jord och skog.

Vi ägs av Landshypotek Ekonomisk Förening där lånekunderna är medlemmar. Vårt överskott stärker verksamheten och går tillbaka till lånekunderna.

Vi är jord- och skogsbrukarnas egen bank. För oss är jord- och skogsnäringens utveckling avgörande för landsbygden och därmed Sveriges framtid. Vi förstår människorna bakom de många familjeföretagen på landsbygden.

Vi har öppnat en digital bank för sparande till konkurrenskraftig ränta för den svenska allmänheten. Vi är därmed även banken för alla som vill spara till goda villkor och har ett hjärta som klappar för landsbygden.



Vill du vara med och bygga en ny organisation på en bank i utveckling? Sök idag!
Beskrivning

Befattningen innebär att leda den nyinrättade avdelningen Kund- och servicecenter samt säkerställa kontinuerliga förbättringar och löpande effektivisering av verksamheten. I Kund- och servicecentret ingår både kundkontakt och administration inom områdena Kund- och låneservice samt Spar- och låneadministration inklusive Granskning. Tjänsten som chef för denna operationella avdelning är en nyckelroll avseende att uppnå kundnöjdhet för både interna och externa kunder. Tjänsten kräver stor förmåga till både strategiskt och dagligt ledarskap.
Som ytterst ansvarig för denna avdelning ingår personalansvar för ca 20 personer och till hjälp att leda avdelningen kommer två Teamledare att stötta i det operativa arbetet.
I rollen ingår processansvar för delprocesserna Granskning och Utbetalning, vilka ingår i huvudprocess Utlåning/Kreditprocessen.
Både tjänsten och organisationen är ny inom Landshypotek Bank och du kommer att få möjligheten att bygga upp både denna roll och organisationen.



Arbetsuppgifter

- Ansvar för verksamhetsplanering, budget inklusive löner och uppföljning
- Ansvar för att leda och fördela arbetet inom avdelningens olika underavdelningar
- Ansvar för arbetsmiljöuppgifter
- Personalansvar inklusive utveckling-, löne - och uppföljningssamtal
- Driva arbete med att ta fram och vidareutveckla processer, instruktioner, rutiner och samarbetsformer för avdelningens verksamhet
- Kontinuerligt effektivisera och driva utvecklingsfrågor
- Delta i utveckling av systemstöd för Kund- och servicecenter
- Delta i eller leda projekt i banken
- Kreditbeslut
- Rekrytering inom enheten
- Landshypotek Bank äger fastigheten i Linköping och i rollen ingår ansvar för hyresgäster, leverantörer och förvaltare av fastigheten

Utöver ovan kommer du vara fri att fatta beslut inom fastställd budget och inom övriga uppställda ramar samt fatta kreditbeslut inom ramarna för befattningens befogenheter.
Att i det dagliga arbetet vidta alla de nödvändiga åtgärder och fatta de beslut som behövs för att kunna sköta arbetet på ett professionellt och korrekt sätt och i enlighet med gällande instruktioner och regelverk.
Du kommer bland annat att vara delaktig i:

- Ledningsmöten med Teamledare Kund- och låneservice samt Spar- och låneadministration
- Leda avdelningsmöten för Kund- och servicecentret
- Kreditkommitté

Kvalifikationer



Vi ser framför oss att du har akademisk examen, gärna företagsekonomi, eller annan relevant universitetsutbildning.

Du bör ha dokumenterad erfarenhet av att fatta kreditbeslut inom bank/finans. Vi lägger stor vikt vid dokumenterat flerårig god ledarerfarenhet, förändringsledarskap och kunskap om process- och systemutveckling inom bank/finans.

Som person bör du vara modig och inspirerande i ditt ledarskap. Du måste vara självgående och kunna ta egna beslut.

Du bör vara tydlig och lösningsorienterad med en stark känsla för service och samarbete. Du är van vid att koordinera, effektivisera, prioritera och delegera samt att självständigt ta hand om problem som uppstår.

Du bör ha erfarenhet från att leda Telefonbank och/eller Kundservice och/eller back office-avdelning.


Villkor

Vi erbjuder dig ett utmanande arbete med stort kundfokus, utvecklande arbetsuppgifter och utrymme för egna initiativ. Vi erbjuder dig även en arbetsplats med många engagerade och kunniga medarbetare runt om i landet.

Placeringen är på kontoret i Linköping.

Urval och intervjuer kommer att ske löpande varför vi ser fram emot din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 15 juni 2016.

Vi gör kreditbedömningar och begär utdrag ur belastningsregistret på alla våra slutkandidater.

Kontaktpersoner på detta företaget

Joakim Fyhn
070-294 73 05
Annika Lindström, Chef Spar- och låneadmin
070-229 88 83

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Landshypotek Bank Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månad
  • 100 %. Tillträde: När rätt kandidat funnits tillsvidareanställning
  • Publicerat: 16 maj 2016

Besöksadress

Regeringsgatan 48
None

Postadress

Regeringsgatan 48
Stockholm, 10441

Liknande jobb


Kontorschef Region Mitt

Kontorschef Region Mitt

5 mars 2024

5 februari 2024

12 december 2023