Vi söker nu en lösningsfokuserad och utvecklingsorienterad lönespecialist

Arbetsbeskrivning

Att det är människorna som skapar Hertz Sveriges framgång är ingen hemlighet. Bilarna är grunden i vår verksamhet, men det är medarbetarnas engagemang, kunskap och omtanke som gör oss till det ledande hyrbilsföretaget vi är.

Är vi "the perfect match"? Har du ett brinnande intresse för lön och att utveckla och förbättra processer? Vi erbjuder nu en utvecklande roll där du påverkar och utvecklar vårt arbetssätt kring lönehantering och kringliggande administrativa processer. Din roll kommer vara att ansvara och arbeta med löneprocessen. Vilket innebär att du bland annat bearbetar och kontrollerar löneunderlag och reseräkningar, har hand om löneberedning och -utbetalning, arkiverar, tar fram rapporter och statistik, redovisar skatter och arbetsgivaravgifter samt sammanställer tid- och frånvarorapporter. En viktig del i arbetet kommer vara att utveckla och förbättra våra löne- och administrativa processer. Du kommer vara huvudsaklig ensam ansvarig för dessa arbetsuppgifterna men back up finns och du tillhör ett härligt team som arbetar brett inom bland annat HR området. Älskar du mixen av repetition, detaljer, siffror och noggrannhet med att se nya lösningar, förändra processer och rutiner samt ändra gamla sanningar? Då kanske vi är riktigt kompatibla. Men vad kan då vi erbjuda?

Förutom en riktigt spännande roll där du kan påverka utformningen samt utvecklas i, en möjlighet att vara del av en arbetsplats som genomgår en spännande förändringsresa..


• Bra förmåner 
• Utvecklande ledarskap kännetecknat av respekt
• Arbetsplats präglad av servicekultur
• Stora möjligheter att påverka och utveckla inom ditt ansvarsområde
• Bolag med socialt ansvarstagande högt på agendan
• Moderna kontorslokaler i centrala stockholm som bas för ditt arbete

Alla behövs för att säkra alla delar i vår verksamhet och därför är samarbete, respekt för varandra, trygghet och glädje grunden i allt vi gör. För att trivas med oss är det viktigt att du delar vår grundfilosofi och fokus på samarbete, service och människan i centrum. 

Vi tror att du har examen som löneadministratör, lönespecialist, löneekonom eller motsvarande. Du har grundläggande erfarenhet av redovisning, i synnerhet avseende lönehantering. Vi ser att du besitter kunskaper kring pensioner, avtalsförsäkringar, förmåner och arbetstidslagen samt har erfarenhet från arbete i Hogia Lön+, Hogia PA och meriterande om du även arbetat i Flex HRM tid och resa. 

Du trivs med att arbeta både självständigt och i team och är ansvarsfull och har en stark serviceanda och kundfokus. Du är strukturerad, noggrann, lyhörd, modig och uppfinningsrik. Du har goda datakunskaper och en god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Att du har integritet, kan hantera stressade situationer och har humor förutsätter vi.

Vi vill att vår personalstyrka ska vara en återspegling av samhället. Vi är övertygade om att mångfald på arbetsplatsen stärker konkurrenskraften genom en ökad insikt om olika kunders krav, behov och förväntningar. Vi vet att kunnig personal skapar vår framgång och att grunder till vår framgång handlar om den service vi ger våra kunder.  


Vi på Hertz är kopplade till Unionen samt Transports kollektivavtal.

Urval sker löpande, välkommen med din ansökan så snart som möjligt!

Hertz möter människors behov av rörelse med smarta mobilitetslösningar. Vi drivs av omtanke för våra kunder, människor och omvärlden.

Kontaktpersoner på detta företaget

David Bowern, City Manager
073-802 11 10
Alexander Babkin, Stationschef
0709-468897
Jesper Sundblad, Försäljningschef
08-657 30 44
Annika Larsson, Accounting Manager
08-657 30 09
Peter Svensson, Sales Director Sweden and Denmark
08-657 30 95
Camilla Rydelid, Station Manager

Patrik Idrén, Manager HR
08-657 30 21
Susanne Lindvall, HR Business Partner/Salary
08-657 30 17
David Bowern, Regional Manger

Malin Englund, Station Manager
0155-45 10 50

Sammanfattning

  • Arbetsplats: First Rent A Car Aktiebolag
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 7 oktober 2022
  • Ansök senast: 21 oktober 2022

Besöksadress

Box 12850 112 97 Stockholm
None

Postadress

Box 12850 112 97 Stockholm
., 11297

Liknande jobb


Administratör

Administratör

25 mars 2024