OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om Sofacompany
Sofacompany är ett e-handelsföretag som äger sin egna fabrik, design och varumärke. Vi är i dagsläget verksamma i 8 länder i Europa med över 20 stycken showroom. Företaget består av ett ungt och dynamiskt team, som alla brinner för design och glada kunder. Vi strävar efter att vara ”hands-on” och ha hög kvalité i alla processer i företaget.
Vi önskar att skapa en anda som är, liksom vårt affärskoncept, autentiskt, trovärdigt och ärligt i alla led.
Vårt svenska kontor och showroom ligger i Huskvarna. Showroom finns också i Stockholm på 520 kvm. Centrallagret och huvudkontoret ligger i Danmark.
Brinner du för design och inredning och gillar att ge kundupplevelser i särklass? Då har vi en perfekt tjänst för dig!
Vi söker nu en driven och inspirerande ledare till en tjänst som ansvarig för vårt showroom i Vasastan, Stockholm.
Dina arbetsuppgifter kommer bestå av att:
• Leverera hög kundservice, sälja/rådgiva och bemöta kunderna.
• Se till att vårt showroom alltid framstår säljredo och inspirerande.
• Inte vara rädd att hjälpa till praktiskt vid tex leveranser av nya möbler till vårt showroom.
• Assistera vid varumottagande, anordning och arrangera events.
• Administrativa uppgifter, schemaläggning och vara en förebild för extrapersonal.
För att lyckas i denna roll tror vi att du har en bakgrund som ledare eller har varit ansvarig, gärna i en liknande roll tidigare. Du brinner för mötet med kunden och att motivera din grupp till framgång.
Vi tror att du behöver:
• Ha ett intresse av försäljning och brinna för mötet med kunden.
• Älska design och möbler.
• Vara utåtriktad, pålitlig och har en smittande god humor.
• Vara flexibel, initiativrik och självständig.
• Du vill vara en del av, och bidra till, ett härligt team
Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper i denna rekrytering.
Vi förväntar oss att:
• Du har goda kommunikations- och samarbetsvanor.
• Du är i van att arbeta självständigt, har ett stort driv och engagemang.
• Du är systematisk och bra på att få uppgifter utförda.
• Du sätter alltid kunden i fokus.
• Du är kreativ, tar eget initiativ och är ansvarsfull.
Vi erbjuder dig
Ett mycket spännande och mångsidigt jobb i ett dynamiskt och snabbväxande företag, där det finns utrymme för både professionell och personlig utveckling. Du tar stort eget ansvar med varierande arbetsuppgifter.
Start: Mitten av augusti 2018.
Omfattning: Heltid (6 månaders provanställning tillämpas)
Placering: Stockholm
Ansökan
Låter detta intressant? Registrera då din ansökan via länken nedan, vänta inte med att skicka in din ansökan då vi intervjuar och anställer löpande.
I samband med denna rekrytering samarbetar Sofacompany med Retail Recruitment, ansvarig rekryterare Malin Karlsson, 0705 - 08 43 40 malin.karlsson@retailrecruitment.se
Välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Recruiter Jakob Hemvik
0707949950
Senior Recruiter Annie Fridén
0706 - 170590
Retail Store Recruiter Daniel Gustafsson
0739177959
VD/Senior Recruiter Olle Mikkelsen
0703374405
Recruiter Malin Karlsson
0705 - 08 43 40
Senior Recruiter Lars Eliason
+46 70-838 78 43
Recruiter Maria Johansson
0706067646
Recruiter Jakob Hemvik
VD/Senior Executive Recruiter Olle Mikkelsen
0703374405
Recruiter Jakob Hemvik
0707949950