Vi söker Rekryteringsassistent

Arbetsbeskrivning

Rekryteringsassistent
Vi söker nu dig som vill jobba som rekryteringsassistent hos en av våra kunder.



Som rekryteringsassistent kommer du att jobba med hela rekryteringsprocessen och dess olika delar, både den personliga kandidathanteringen och all administration runt omkring. Du kommer att ingå i ett team men ha självständigt ansvar för arbetet i de processer du jobbar med. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att innebära:

Framtagande av kravprofiler för respektive tjänst

Urval av inkommande ansökningar.

Individuella intervjuer och gruppintervjuer

Uppföljning och återkoppling

Kontraktsskrivning

Administration genom hela processen så som inregistrering, dokumentering, uppdatering av personuppgifter i affärssystemet mm.



Uppdraget beräknas starta omgående och fortlöpa i cirka 5 månader framåt.





Uppdragsgivare: Randstad AB

Ort: Gävle/Sandviken

Omfattning: Heltid, dagtid

Kvalifikationer:
Vi söker dig som har ett stort intresse för att jobba inom personalområdet och som har en hög känsla för service. Vi ser gärna att du är utbildad inom HR och att du också har tidigare erfarenhet från arbete med högt tempo, personliga möten och serviceinriktade arbetsuppgifter. Erfarenhet av urvalshantering och intervjuer är meriterande men inget måste.



Flytande språkkunskaper i svenska och goda kunskaper i engelska i både tal och skrift är ett krav.



Vi lägger stor vikt vid din personliga lämplighet för tjänsten. Som person är du stresstålig och tycker om att ha flera arbetsuppgifter i gång samtidigt. Du är prestigelös och är ödmjuk inför att lära dig av andra likväl som du delar med dig av egna kunskaper för verksamhetens bästa. Då arbetsuppgifterna varierar väldigt mycket, innebär en stor del kontakt med kandidater, kollegor och chefer, samt en hel del administration är det viktigt att du är flexibel och trivs i en omväxlande arbetsmiljö.




För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Om Randstad
Hösten 2016 bytte Proffice namn till Randstad. Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världens näst största företag inom rekrytering och bemanning.

Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar som hos en traditionell arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort.

Utöver det får du även en mängd karriärmöjligheter, möter olika företagskulturer och får erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett spännande, välfyllt CV. Söker du en arbetsgivare som erbjuder spännande uppdrag och nya kontaktnät kommer du trivas hos oss.

Sista ansökningsdag: 2017-02-28. Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.

För information: Frida Linngård, konsultchef; frida.linngard@randstad.se

Kontaktpersoner på detta företaget

Tobias Jägerskog
+46 72 9889038
Marielle Österholm
072 988 90 32
Anna Nyholm
086939466
Anna Nyholm
+46 72 988 90 05
Carin Wall
072 988 90 07
Tobias Jägerskog
072 988 90 38
Martin Edin
+46 729889825
Maria Öhlander
+46 72-988 9604
Maria Frisk
+46 72-988 9607
Sofie Wallström

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad AB Stockholm
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid Visstid
  • Publicerat: 17 februari 2017

Besöksadress

Kalendegatan 26
None

Postadress

Box 17193
Stockholm, 10462

Liknande jobb


HR- konsult till HR- enheten

HR- konsult till HR- enheten

29 augusti 2023

HR-ADMINISTRATÖR

28 augusti 2023