Vi söker revisorsassistenter med start 2018!

Arbetsbeskrivning

Hos oss får du möjligheten att växa som individ och yrkesperson.

På BDO sätter vi medarbetarna främst. Anledningen är enkel, vi ska bli bäst på service och den levereras bäst av våra medarbetare. Därför satsar vi på kompetensutveckling i form av utbildningar och skapar förutsättningar för långsiktiga karriärvägar. Vi arbetar i en prestigelös och inkluderande kultur där alla har möjligheten att växa, både som individ och yrkesperson. Vi tror att det är vår samlade kompetens och vår kultur som gör att kunderna väljer oss som långsiktig affärspartner, både här i Sverige och internationellt.

BDO:s drivkraft och våra värderingar — vad vi står för, har visat sig framgångsrikt utifrån hur våra kunder upplever oss. För femte året i rad visar Svenskt Kvalitetsindex mätning att vi har branschens nöjdaste kunder.

Vill du vara med och utveckla branschens bästa leverans och största kundupplevelse?

Vi erbjuder
Vi erbjuder anställning med start hösten 2018 på vårt huvudkontor beläget på Karlavägen i Stockholm. Som Revisorsassistent på BDO kommer du att verka i en miljö som präglas av ett stort engagemang, hög ambition och affärsmässighet. Hos BDO är det högt i tak med en hög kvalitetsmedvetenhet. Vi har en ansvarstagande företagskultur där både kunden och individen står i fokus. Hos oss ges du möjlighet att utveckla din kompetens och du får från början mycket ansvar. Vår kultur är familjär och arbetsklimatet är öppet och rakt vilket ger en stimulerande och utvecklande arbetsmiljö. Att BDO i Sverige har ca 600 anställda på 20 kontor bidrar till den familjära kulturen och att varje medarbetare känner sig sedd.

Vi pratar om ”work life balance” inom BDO vilket handlar om att det finns möjlighet att kombinera ansvarsfullt arbete med familjeliv och fritid och det finns tid för återhämtning mellan ”arbetstopparna”. Vi satsar på individuell utveckling i en i våra ögon unik företagskultur.

Vi förstår att du måste trivas för att utvecklas och utvecklas för att trivas. Du involveras i hela kundprocessen vilket ger dig möjlighet att jobba nära våra kunder. Vårt breda tjänsteutbud innebär att vi kan hjälpa kunderna på många plan. Därmed växer både du, ditt team och vi som bolag. Och har du en näsa för affärer är vi övertygade om att du når extra högt.

Om tjänsten
I arbetsuppgifterna som revisorsassistent ingår att revidera kundernas räkenskaper och förvaltning samt förbereda underlag för påskrivande revisor. Redan från början får du komma ut i hetluften. Du kommer att få direktkontakt med kund och få stort utrymme att skapa egna kontakter och ta eget ansvar. Vi tycker individuell utveckling är viktigt och lägger därför stort fokus på våra gedigna utbildningsprogram.

Vem söker vi?
Vi söker redan nu efter revisorsassistenter med start till hösten 2018, du som tar examen till sommaren och har inriktat dig mot redovisning/revision och uppfyller revisorsnämndens krav för att i framtiden kunna bli auktoriserad revisor.

Hos oss värdesätter vi medarbetare med driv och som tar initiativ. Då vi i stor utsträckning blir både rådgivare och bollplank åt våra kunder är det viktigt att du har ett engagemang och en känsla för service. Det är också viktigt att du har en god samarbetsförmåga då vi på BDO arbetar i team.

Eftersom BDO ingår i en global organisation behöver du ha goda kunskaper i engelska. Tidigare arbetslivserfarenhet inom ekonomi, sälj och serviceyrken ser vi som mycket meriterande.

Har du frågor kring tjänsten? Kontakta Sara Hansson, sara.hansson@bdo.se

Välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: BDO AB Stockholm
  • 10 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • - -
  • Publicerat: 4 september 2017

Besöksadress

Ängsvägen 7B
None

Postadress

Box 24193
Stockholm, 10451

Liknande jobb


2 februari 2024

28 januari 2024

12 januari 2024