OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
På företaget händer det mycket spännande just nu och nu söker de två nya medarbetare till deras IT-support. Är du passionerad inom IT och en driven problemlösare? Vill du ha professionell utveckling och få chansen att utvecklas i en mer avancerad support? I denna roll erbjuds du dessutom stora möjligheter att utvecklas inom företaget. Låter detta som en tjänst för dig? Välkommen med din ansökan!
OM TJÄNSTEN
Academic Work söker nu två Second Line Supportmedarbetare för vår kunds räkning. Företaget växer och de är nu i behov av fler serviceinriktade medarbetare. Företaget är en ledande programleverantör till globala återförsäljare. De hjälper stora detaljhandelskedjor med sin digitala affärstranformation genom att leverera innovativa lösningar och tjänster. Arbetsplatsen erbjuder en social arbetsmiljö där du får spännande utmaningar och arbetar med kollegor som besitter hög kompetens. De ska nu skapa ett helt nytt supportteam, som du ges möjligheten att vara med och bygga upp! På företaget arbetar de i korsfunktionella team som förenas med uppdrag att förenkla shopping och driva innovation till detaljhandeln.
Som Second Line Support kommer du att möta mer avancerade ärenden, de lättare incidenterna sorteras nämligen bort av kundernas egna IT-avdelning eller partners. I rollen kommer du i huvudsak att arbeta med felsökning av deras programvara men en stor del kommer också att innebära administration och dokumentation. Din anställning börjar med en lärandeperiod som innebär att du kommer att utbilda dig själv i företagets programvara och produkter. Du ges även en ”Buddy” som stötta dig i arbetet. Buddyn är en senior kollega som redan känner till företagets program och produkter.
Detta är ett konsultuppdrag och du kommer vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult hos vår kund. Uppdraget kommer att vara på heltid och sträcka sig fram till hösten. Det finns goda möjligheter att bli förlängd på uppdraget, förutsätt att alla parter är nöjda med samarbetet.
ARBETSUPPGIFTER
Som Second Line Support får du möjlighet att arbeta i en stimulerande roll i en organisation som utvecklas kontinuerligt tillsammans med ditt team. Du kommer få möjlighet att göra skillnad och påverka både ditt arbete och din personliga utveckling. Arbetstiderna kan komma att variera i framtiden med jour och beredskap, men initialt kommer de vara 8-17, med flexibla arbetstider. En vanlig dag börjar med att du kollar igenom ärenden i JIRA för att sedan ha morgonmöte med teamet.
Du kommer till exempel att:
* Prioritera och hitta lösningar på inkommande frågor
* Gå igenom loggfiler och felsöka händelser
* Producera dokumentation och instruktioner till kunder och interna handböcker till kunder
* Hantera eskalering
Tjänsten passar dig som är orädd och gillar att ta dig an nya saker. Som person letar vi efter någon som älskar att lösa problem med förmåga att bygga relationer. Om du gillar att kombinera kommunikation med ett genuint intresse för IT, så är den här positionen något för dig!
VI SÖKER DIG SOM
* Eftergymnasial utbildning inom IT, datavetenskap, systemvetenskap eller motsvarande
* Goda kunskaper i SQL
* Svenska och engelska i tal och skrift
Eftersom företaget har både svenska och internationella kunder är det mycket viktigt att du kan kommunicera på både svenska och engelska, skriftligt och muntligt.
Vi efterfrågar också ett brinnande intresse för IT som du gärna får motivera för i ett personligt brev. Det är meriterande om du tidigare har erfarenhet av att arbeta i service/support eller inom retail. Meriterande krav är även om du har lite programmeringskunskaper i bagaget.
ÖVRIG INFORMATION
* Start: Omgående
* Omfattning: Heltid, 8-17
* Placering: Stockholm
* Den här rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till
Academic Work.
* Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.
* Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på stn03@academicwork.se under kontorstid. Skriv annonstiteln i rubriken och kopiera gärna in länken till annonsen i ditt mail. För generella funderingar kring din ansökan/vår rekryteringsprocess finns vi ofta tillgängliga i chatten här på webben under vardagar så hör gärna av dig där!
SKYDD FÖR DEN PERSONLIGA INTEGRITETEN
När du skickar in din ansökan till Academic Work godkänner och samtycker du till att Academic Work behandlar dina personuppgifter enligt Personuppgiftslagen. Läs mer under vår PuL-sida.
OM OSS
Academic Work är Home of the young professionals. Det betyder att de flesta av våra jobb är relevanta för dig som studerar på högskola/universitet eller för dig som är klar med dina studier och är i början av din karriär. Hos oss kan du arbeta som konsult på uppdrag hos någon av våra kunder, bli anställd direkt hos ett kundföretag via vår rekryteringsverksamhet eller börja jobba internt på något av våra Academic Work kontor. Läs mer på www.academicwork.se.
INFORMATION OM FÖRETAGET
Företaget en sammanslagning av två retail tech-bolag som erbjuder ett brett utbud av lösningar för detaljhandeln från såväl kassalösningar och tech-verktyg i butik till lageroptimering och back office. Deras kundbas sträcker sig över hela Norden och vidare ut i Europa och lösningarna används idag i över 35 länder. Visionen är att bli en global eldare genom att hjälpa ledande retailkedjor med sin digitala transformation.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231