Vi söker Service Team Manager - Restaurang & Bistro, Scandic Uplandia, helt

Vi söker Service Team Manager - Restaurang & Bistro, Scandic Uplandia, helt

Arbetsbeskrivning

Vi söker en Service Team Manager - Restaurang & Bistro!

Som Service Team Manager (F&B Manager) är du den som motiverar, driver, utvecklar och engagerar alla i teamet att ta ett stort eget ansvar för att utveckla arbetssättet och servicen i takt med att omvärlden förändras. Vi är nämligen övertygade om att det är när du får utvecklas och bidra med all din kompetens, som vi överträffar gästens förväntningar och vi får även väldigt roligt på jobbet! Vårt gemensamma mål, oavsett avdelning, är att arbeta för att skapa en gästupplevelse i världsklass under gästens hela vistelse, och då är mat & dryck till våra restauranggäster och konferensgäster en mycket viktig del!

Så ta med dig dina erfarenheter, ditt engagemang och ditt sätt att tänka till oss – och bidra till en kultur där vi bryr oss på riktigt: om varandra, våra gäster och vår planet. Välkommen till Scandic!

Vad innebär rollen som Service Team Manager?

I rollen som Service Team Manager har du det övergripande ansvaret för ditt team och avdelning. Du leder och utvecklar verksamheten och medarbetarna utifrån företagets strategi, kort - & långsiktiga mål och lokala förutsättningar. Du har en passion för mat, dryck och service och genom ditt ledarskap inspirerar och motiverar du dina medarbetare samt skapar förutsättningar för enastående gästupplevelser. Som Service Team Manager är du även en del av den dagliga driften och du ansvarar för att planera och bemanna utifrån verksamhetens behov. Du ingår i ledningsgruppen och bidrar aktivt i arbetet att strategiskt verksamhetsutveckla hotellet!

Vem är du?

Du ser positivt på förändringar och har förmågan att leda andra genom dem, är flexibel och har lätt att se lösningar och att skapa relationer. Du ser till nyttan av samarbete, att ge regelbunden feedback och är kommunikativ i din ledarstil. Som chef hos oss är du dessutom modig, prestigelös och står för Scandics värderingar! Du lägger stor vikt vid ditt ledarskap och har förmåga att entusiasmera och ge energi och arbetsglädje till teamet. Du är en ledare, som ser det som självklart att vara närvarande på olika tider och dagar samt har ett helhetsperspektiv i allt du gör.

Du har tidigare erfarenhet från att leda andra F&B team,samt relevant utbildning och erfarenhet inom servicebranschen. Du har god administrativ förmåga, erfarenhet av ekonomisk planering och uppföljning samt god vana att arbeta i olika systemstöd. Du har gärna tidigare erfarenhet av utveckling av F&B-relaterade koncept. Du behöver dessutom ha goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.

Information om tjänsten:

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid.

Vi tar enbart emot ansökningar via vår hemsida. Alla ansökningar kommer att behandlas löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag, varför vi ber dig att ansöka så snart som möjligt. I denna rekrytering använder vi oss av personlighetstester som del av urvalet.

Vi ser fram emot att välkomna dig till oss på Scandic!


Vi når längre när olikheter bejakas. Hos oss får du utrymme att vara dig själv och utvecklas i den riktning du vill, med trygga villkor och schyssta avtal som grund. Ta med dig dina erfarenheter, ditt engagemang och ditt sätt att tänka till oss - bidra till en kultur där vi bryr oss på riktigt: om varandra, våra gäster och vår planet. Välkommen till Scandic.

Delar du våra värderingar?

BE A PRO BE YOU BE CARING BE BOLD

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Scandic Hotels Sverige
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 15 september 2021
  • Ansök senast: 24 september 2021

Besöksadress

SVEAVÄGEN 167
None

Postadress

SVEAVÄGEN 167
Stockholm, 11346

Liknande jobb


4 juni 2024

Enhetschef/Restaurangchef Stockholm

Enhetschef/Restaurangchef Stockholm

20 maj 2024

28 maj 2024