Vi söker två ekonomiassistenter till kund i Huddinge!

Arbetsbeskrivning

Vi söker nu för kunds räkning två ekonomiassistenter med start omgående eller i augusti fram till årskiftet. Den ena ekonomiassistenten kommer främst arbeta med kundreskontra och den andra kommer ha fokus på levreskontra, kundreskontra, anläggningsregister och en del av bokslut.

OM TJÄNSTEN

Huvudsakliga arbetsuppgifter består av:

Leverantörsfakturor

• Sköta leverantörsfakturaportal, registrera nya leverantörer, cirkulera fakturor, fördela fakturor på kostnadsställe
• Attestregister, upplägg och ändringar av användare i LFP
• Påminnelser och inkassoutredningar
• Löpande Periodiseringar av levfakturor och fånga utländska fakturor för att boka upp omvänd moms
• Användarsupport till godkännare/attestanter i portalen
• Registervård
• Utbetalningar 2-3 ggr i veckan för leverantörer samt betalningar av moms och arbetsgivaravgifter
• Direktbetalningar registrera manuella utbetalningsordrar ex: inställda operationer, fondutbetalningar, moms, AGI
• Registrera utbetalningar (betalningsmärka kundfakturor) boka valutadiffar
• Valutatabeller, uppdatera valutakurser

Kundfakturor

• Fakturering och påminnelsehantering
• Läsa in filer från försystem
• Registrera inbetalningar (betalningsmärka kundfakturor) boka valutadiffar

Anläggningstillgångar

• Registrera nya anläggningar
• Kontrollera representationskostnader

Månadsbokslut

• Avstämning interna mellanhavanden
• Ad Hoc - ta fram allmänna handlingar
• Attestera bokföringsorder, kontrollera korrekthet - fånga upp sådant som ska upp på B3:or
• Avstämningar av vissa konton

OM DIG
Vi söker dig som tidigare erfarenhet som ekonomiassitent och känner dig bevkäm med arbetsuppgifterna som beskrivs. Vi ser även att du har en ekonomiutbildning från gymnasie eller liknande och är flytande i svenska och har goda kunskaper i engelska. Har du tidigare erfarenhet från att arbeta i ett större ekonomisystem ser vi det som meriterande.

OM ANSTÄLLNINGEN

• Placeringsort: Huddinge
• Tjänstgöringsgrad: Heltid
• Tillträde: En start omgående och en med start i början av augusti fram till årskiftet
• Anställningsform: Visstid

OM ANSÖKNINGSPROCESSEN
Du gör din ansökan genom att klicka på ansök längst ned i denna annons. Vi vill att du med din ansökan bifogar CV samt personligt brev där du redogör för din relevanta erfarenhet för rollen. Ansökningar som kommer in via brev eller e-post tar vi tyvärr inte med i rekryteringsprocessen.

Vi arbetar kontinuerligt med urval och intervjuer. Tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden är slut, så välkommen med din ansökan redan idag!

För frågor om tjänsten - kontakta aktuell rekryterare
Ansökningsproblem och tekniska frågor - kontakta info@lernia.se

OM LERNIA
Lernia är ett av Sveriges största bemanningsföretag och 2018 förmedlade vi 11 400 bemanningskonsulter. Som konsult kan du prova på olika roller, dra nytta av din befintliga kompetens eller kanske ta nästa steg i karriären, samtidigt som du har samma trygghet som hos andra företag. Vi har kollektivavtal och erbjuder bl.a. friskvårdsbidrag, tjänstepension, fem veckors semester, försäkringar enligt kollektivavtal och målsamtal. Välkommen till Lernia – vi är problemlösaren på arbetsmarknaden! Läs mer på lernia.se.

Kontaktpersoner på detta företaget

Maria Passert
0730-922 704
Anders Söderlund
070-695 22 94
Lotta Myllyvainio
072 254 15 10
Fredrik Belin
0722-543 397
Fredrik Belin
072-254 33 97
Lotta Myllyvainio
072-254 15 10
Fredrik Belin
072-2543 397
Fredrik Belin
072 254 33 97
Fredrik Belin

Hanna Karlsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Lernia Stockholm
  • 2 platser
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • - -
  • Publicerat: 11 juli 2019

Besöksadress

Lernia Bemanning AB, NYKÖPING
None

Postadress

Sergels Torg 12, Plan 11
Stockholm, 11191

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024