Vi söker två kommunikatörer med webbinriktning

Arbetsbeskrivning

Hos oss på Upphandlingsmyndigheten är kommunikationen en viktig del för att vi ska lyckas med vår vision – att bidra till sunda offentliga affärer för en hållbar framtid. Vi söker nu två språkligt och digitalt skickliga kommunikatörer med samhällsintresse och god samarbetsförmåga. Hos oss får du arbeta tillsammans med engagerade kollegor och chefer. 

Arbetsuppgifter 

Du ansvarar för att stödja organisationen i vår kommunikation, i regeringsuppdrag, projekt eller löpande arbete. Ditt ansvarsområde är brett och arbetsuppgifterna varierande. Fokus ligger på digital kommunikation. Som kommunikatör arbetar du både strategiskt och operativt. Du planerar, genomför och följer upp kommunikationsinsatser, både självständigt och tillsammans med andra. 

I arbetet med att driva vår digitala kommunikation framåt tar du fram innehåll till våra digitala kanaler. Det är viktigt att du är intresserad av ny teknik. Målgruppsanpassad kommunikation, kvalitetssäkring, lagen om tillgänglighet till digital offentlig service och dataskyddsförordningen är också viktiga aspekter och framgångsfaktorer för arbetet. Andra arbetsuppgifter kan vara att korrekturläsa, språkgranska, formulera budskap, skriva pressmeddelanden och nyheter, planera event och stötta organisationen i kommunikationsrelaterade frågor. 

Kvalifikationer och personliga förmågor 

Vi söker dig som har 


• högskoleutbildning inom kommunikation, journalistik eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer relevant för tjänsten 
• flerårig erfarenhet av kommunikationsarbete 
• mycket god förmåga att uttrycka dig i skrift 
• goda kunskaper om klarspråk och tillgänglighet 
• erfarenhet av att arbeta både operativt och strategiskt med webb och sociala medier 
• erfarenhet av att arbeta operativt i EPIserver eller andra publiceringsverktyg 
• kompetens inom mätning och analys i exempelvis Google Analytics eller liknande analysverktyg. 

Det kan, utöver ovanstående krav, vara meriterande om du har 


• erfarenhet av kommunikationsarbete från det statliga området 
• erfarenhet av att driva kommunikation i projekt 
• erfarenhet av arbete med öppna data 
• kunskap inom Adobe CS-paketet för formgivning i digitala kanaler, bildbehandling och tillgänglighetsanpassning av pdf:er. 

Om dig 

Du har god språklig förmåga och har lätt för att uttrycka dig i både tal och skrift. Du kan ta till dig komplicerad information och göra den begriplig för olika målgrupper. Du ser både till helheten och till de viktiga detaljerna. 

Arbetet ställer höga krav på självständighet, samarbetsförmåga och initiativtagande. Du är prestigelös, engagerad och värdesätter samverkan med kollegor. Du har god förmåga att bygga långsiktiga relationer och växla mellan ett stödjande, drivande och faciliterande förhållningssätt. Du är nyfiken på att utveckla kommunikation med nya verktyg och trivs i samverkan med olika specialister. Du kan omfamna komplexa frågor och bidra till att navigera bland dessa. Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper och lämplighet. 

Om Upphandlingsmyndigheten    

Upphandlingsmyndigheten jobbar för att de offentliga affärerna ska göra största möjliga nytta för samhället. Vår vision är sunda offentliga affärer för en hållbar framtid. Tillsammans med andra verkar vi för att fler ska använda den offentliga köpkraftens styrka och möjlighet att bidra till samhällets hållbara omställning och en säker försörjning.   

Vi är en modern myndighet som samlar en bredd av kompetenser. I dag är vi cirka 80 medarbetare. Hos oss är det viktigt med samverkan och samarbete i genomförandet av vårt uppdrag, både internt och externt. Vi har en flexibel arbetsplats med tillgång till ljusa och nyrenoverade lokaler i Solna, nära allmänna kommunikationer. 

Anställning och ansökan 

Vi söker två medarbetare för tillsvidareanställning och vi tillämpar normalt sex månaders provanställning. Anställningen är på heltid. Vi kan komma att genomföra arbetsprov under rekryteringsprocessen. Vi anser att olikheter berikar och strävar därför efter en personalsammansättning som speglar samhällets mångfald.   

Sista ansökningsdag är söndag den 30 april 2023. Bifoga gärna CV och personligt brev där du beskriver varför du söker tjänsten. Varmt välkommen med din ansökan!   

För mer information, kontakta    

Ann Eva Askensten, avdelningschef, 08-586 217 39  

Katarina Bentzer Berglind, huvudredaktör digitala kanaler, 08-586 217 29

Henrik Grönberg, Saco-S, 08-586 217 16

Artiklar i detta ämnet

  1. Datorarbetares muslekbesvär

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Upphandlingsmyndigheten
  • 2 platser
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 6 april 2023
  • Ansök senast: 30 april 2023

Besöksadress

Svetsarvägen 10
Solna

Postadress

Box 1194
Solna, 17123

Liknande jobb


Web Editor till E.ON!

Web Editor till E.ON!

6 maj 2024

26 april 2024

26 april 2024