Vi växer i Gävle och söker en Bostadsuthyrare

Arbetsbeskrivning

Till vårt kontor i Gävle söker vi dig som är en serviceinriktad och självgående Bostadsuthyrare för våra drygt 1600 lägenheter. I arbetet ingår många personliga kontakter med våra hyresgäster där du har ansvar för köhantering, upprättande av hyresavtal, hyresjuridik, nyckelhantering, dokumentation, övrig förekommande administration och delansvar för receptionen.
 
I rollen ingår även besiktningar vid in-och utflytt och du är med och fattar beslut om enklare renoveringsåtgärder. Du arbetar självständigt men också som en del i ett team där vi skapar en verksamhet och kultur som gör att våra hyresgäster upplever oss som en god hyresvärd. Du har en viktig roll i kundupplevelsen då du i många fall är den första personliga kontakten man har med oss. 
 
Din profil
Idealiskt har du något års erfarenhet från att jobba med bostadsuthyrning, men vi tror också att du kan ha några års erfarenhet från att jobba i exempelvis hotell/kontorsreception, gärna i kombination med andra administrativa uppgifter inom ekonomi el. liknande eller från roller som butiksansvarig. Du är van vid att arbeta i MS Office eller liknande miljöer. Som person brinner du för service och kundkontakter.
 
Du har förmågan att arbeta strukturerat, har gott ordningssinne och är van att samarbeta med andra och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt. Det är meriterande om du arbetat i systemen Capitex och/eller Vitec och om du utöver att behärska svenska flytande skriftligt och muntligt kan andra språk. Körkort med B-behörighet är ett krav. Är du dessutom någon med glimten i ögat och entreprenörsanda så kommer du trivas hos oss!
 
Heimstaden
Vi ser det som en självklarhet att du vill leva upp till våra kärnvärden Affärsmässighet, Omtanke och Nytänkande. Vi har en alkohol- och drogfri arbetsmiljö och accepterar inte någon form av mobbing eller kränkande särbehandling på grund av kön, etnicitet, ras, tro eller annat.  
 
Ansökan  
Personligt brev och CV välkomnas senast 14 januari 2018. Vi gör löpande urval och intervjuer så vi välkomnar din ansökan redan idag. Tillträde förväntas vara i februari/mars.

Kontaktpersoner på detta företaget

Helena Sahlberg

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Heimstaden AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt överenskommelse Enligt överenskommelse
  • Heltid Tillsvidare
  • Publicerat: 22 december 2017

Besöksadress

Hagtornsgatan 9
None

Postadress

Hagtornsgatan 9
Gävle, 80282

Liknande jobb


15 april 2024

Service och administration

Service och administration

26 januari 2024