Vice administrativ chef

Vice administrativ chef

Arbetsbeskrivning

ÅM2023-480

Södra åklagarkammaren i Stockholm söker vice administrativa chefer. 

Dina arbetsuppgifter

Anställningen är placerad vid det som kommer bli Södra åklagarkammaren i Stockholm. Södertörns åklagarkammare och Söderorts åklagarkammare i Flemingsberg kommer från och med 1 april 2023 slås samman och bilda en kammare; Södra åklagarkammaren i Stockholm. Åklagarkmmaren kommer bestå av ca 150 medarbetare.

Som vice administrativ chef blir du ett stöd för kammarchefen och den administrativa chefen på kammaren. Du kommer att vara en del av kammarens ledningsgrupp och ska under ledning av den administrativa chefen leda det administrativa arbetet på kammaren mot uppställda mål samt skapa förutsättningar för en god arbetsmiljö. Som vice administrativ chef ansvarar du för en grupp om ca 10-12 medarbetare.

I arbetet ingår huvudsakligen

personal- och arbetsmiljöansvar
ansvar för personalplanering, vissa arbetsmiljöfrågor, löne- och personalrapportering, medarbetar- och lönesamtal
budget- och andra ekonomifrågor såsom upphandling och inköp enligt gällande avtal m.m.
viss diarieföring
leda kammarens administrativa arbete inom ett eget ansvarsområde.
Den vice administrativa chefen förväntas skaffa sig kunskap om de administrativa arbetsuppgifterna och vara insatt i de system som används på åklagarkammaren. I rollen ingår också att vid behov fungera som ersättare för den administrativa chefen.

Dina kvaliteter och kvalifikationer

Du ska ha

gymnasieexamen som arbetsgivaren bedömer som relevant
väl vitsordad erfarenhet från liknande position eller erfarenhet som Åklagarmyndigheten bedömer som likvärdig
erfarenhet av arbete med personal- och ekonomirelaterade administrativa uppgifter
god förmåga att sätta dig in i it-system och goda kunskaper i Officepaketet eller motsvarande
ha goda kunskaper i svenska i tal och skrift.
Det är meriterande med

akademisk utbildning som Åklagarmyndigheten bedömer som relevant.
När vi anställer kommer vi att lägga stor vikt vid personliga egenskaper och ledarskapsförmågor. Som grund för den bedömningen finns Åklagarmyndighetens ledarkriterier. Ledarkriterierna beskriver ett önskat ledarskap inom Åklagarmyndigheten och omfattar följande områden

stabilitet
helhetssyn
kommunikationsförmåga
social förmåga
förmåga att nå mål och resultat
förändringsförmåga
Om anställningen

Anställningen är en tillsvidareanställning med en provanställning i 6 månader.

Tester förekommer i rekryteringsprocessen.

Anställningen är placerad i säkerhetsklass och därmed sker säkerhetsprövning med registerkontroll.

På grund av arkivbestämmelser sparar vi ansökningar i två år. När du ansöker kommer dina personuppgifter att behandlas enligt offentlighetsprincipen samt dataskyddsförordningen. När du skickar din ansökan till oss, samtycker du till detta.

Åklagarmyndigheten som arbetsgivare

På Åklagarmyndigheten känner vi stolthet när vi går till jobbet. Tillsammans är vi närmare 1 800 engagerade och kompetenta medarbetare som står upp för rättssäkerhet, rättstrygghet och demokratiska värden. Oavsett roll i myndigheten så bidrar alla till vårt viktiga samhällsuppdrag.

Ansök redan i dag!

Artiklar i detta ämnet

  1. Samverkan fack och arbetsgivare

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniel Brodén, Vice chefsåklagare
010-562 64 16
Jeanette Skyttberg,Tf vice chefsadministratör
010-562 64 33
Ann Peters, chefsadministratör
010-562 57 13
Lisa Zetterqvist, Facklig kontaktperson ST
010-562 5729
Linda Liljebert, Facklig kontaktperson ST
010-562 50 33
Margareta Sandholm, Tf bitr personaldirektör
010-562 50 75
Sara Malmhester, Facklig kontaktperson Jusek
010-562 50 18
Ulf Ållebrand, chefscontroller
010-562 51 30
Christoffer Johansson, ST
010-562 71 72
Eva Johnsson, Jusek
010-562 71 67

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Åklagarmyndigheten
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 10 februari 2023
  • Ansök senast: 24 februari 2023

Besöksadress

Drottninggatan 9
None

Postadress

Box 721
Sundsvall, 85121

Liknande jobb


6 november 2023

3 november 2023

3 november 2023