vice chefsadministratör till Norrorts åklagarkammare

Arbetsbeskrivning

Vill du att varje dag ska vara den viktigaste? Vi spelar en central roll i att upprätthålla rättssäkerheten i vårt samhälle. Gå in på www.aklagare.se och läs mer om vår spännande verksamhet, personligheterna vi söker och de karriärvägar som öppnas.

Åklagarmyndigheten som arbetsgivare

Som en del av Åklagarmyndigheten får du över 1 400 kollegor över hela landet. Vi har en central roll inom rättsväsendet och bidrar alla till att upprätthålla rättssäkerheten i vårt samhälle – oavsett vilka våra arbetsuppgifter är. Det gör varje dag till den viktigaste.

Du möter en modern organisation där vi hjälps åt över kompetensgränserna. Vi är övertygade om att olikheter berikar och strävar därför efter en personalsammansättning som speglar samhällets mångfald. Här får du vara delaktig i en spännande vardag och möjlighet till balans mellan arbete och fritid.

Din viktiga vardag – dina arbetsuppgifter

Anställningen är placerad på Norrorts åklagarkammare. Som vice chefsadministratör kommer du under chefsadministratören leda det administrativa arbetet på åklagarkammaren.

I dina arbetsuppgifter ingår:

löne- och personalrapportering
att handlägga ekonomiska ärenden och upphandlingsfrågor, såsom fakturahantering och hantera inköp enligt gällande avtal
diarieföring och andra administrativa arbetsuppgifter, såsom t.ex. ärendehantering och veckoplanering av åklagarkammarens förhandlingsdagar
Anställningen innebär att du är arbetsgivarrepresentant.

Dina kvaliteter och kvalifikationer

Vi söker dig som har:

Minst två års erfarenhet av administrativt arbete
Gymnasieexamen
Som person ser vi gärna att du:

Är noggrann, strukturerad och har en har en hög arbetskapacitet med förmåga att fatta beslut och prioritera
Är ansvarstagande och följer förhållningsregler och rutiner
Har förmåga att arbeta självständigt, ta egna initiativ och göra egna bedömningar
Är stabil och har god självkännedom
Har en god samarbetsförmåga, är serviceinriktad och har ett öppet förhållningssätt gentemot din omgivning

Det är meriterande:

Om du har erfarenhet av administrativa system inom personal- och ekonomihantering
Med erfarenhet av ledarskap
Med relevant utbildning för tjänsten, gärna inom personalområdet
Vi önskar också att du har viljan och förmågan att vara med och bidra till att utveckla vår verksamhet.

Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper.

Om anställningen

Anställningen är en tillsvidareanställning med en provanställning på 6 månader.

Tester förekommer i rekryteringsprocessen.

I Åklagarmyndighetens rekryteringsprocess genomförs säkerhetsprövning av de sökande. Vidare information om vad säkerhetsprövningen innebär finns på Åklagarmyndighetens hemsida.

På grund av arkivbestämmelser sparar vi ansökningar i två år. När du ansöker kommer dina personuppgifter att behandlas enligt offentlighetsprincipen samt personuppgiftslagen. När du skickar din ansökan till oss, samtycker du till detta.

Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Ann-Marie Green, facklig kontaktperson Saco-S
010-562 57 26
Anne-Charlotte Voulethe, facklig kontaktperson ST
010-562 55 21
Emma Lomstedt, personalhandläggare
010-562 50 33
Inger Nyström, chefsadministratör
010-562 55 23
Rebecca Vadell, personalspecialist
010-562 51 93

Sammanfattning

Besöksadress

Tingsvägen 7
None

Postadress

Box 950
Sollentuna, 19129

Liknande jobb


16 maj 2024

Biladministratör söks

Biladministratör söks

16 maj 2024

Administratör till Planstöd

Administratör till Planstöd

15 maj 2024