OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om företaget
Victoria Park AB är ett börsnoterat fastighetsbolag på Nasdaq Stockholm Mid Cap med fokus på bostäder. Med ett långsiktigt förvaltningsarbete och socialt ansvarstagande för ett tryggare boende skapar Victoria Park värden i en växande fastighetsportfölj på tillväxtorter i landet.
Vi söker nu en områdeschef med ansvar för vårt bestånd i Linköping. Beståndet i Linköping består av drygt 1 400 lägenheter i områdena Ryd och Nygård.
Dina arbetsuppgifter
Som Områdeschef har du ett övergripande ansvar för drift, underhåll och förvaltning av vårt fastighetsbestånd i Linköping.
Du ansvarar för utveckling och implementering av Victoria Parks värdeskapande förvaltningsmodell lokalt, vilket utgår från två centrala områden: Förbättringar av bostadsområdena där social hållbarhet är en viktig faktor, och arbete med att förbättra fastigheternas driftsnetto.
I rollen ställs höga krav på ledarskapet, att agera som en förebild, vara proaktiv och initiativrik för att uppnå bästa möjliga resultat samt att skapa goda förutsättningar för medarbetarna att nå sina mål och ta ansvar för att på så sätt vidareutveckla verksamheten. Du kommer att ha personalansvar för ca 15 personer.
För att trivas i rollen bör du ha ett stort intresse för hur vi kan generera värde i förvaltningsarbetet och hur vi kan skapa en god boendemiljö för våra hyresgäster. Att driva projekt, upphandlingar, arbeta med underhållsplaner och förändrings och förbättringsarbete är exempel på arbetsuppgifter. Du har budget och resultatansvar för enheten. Områdeschefen rapporterar till Regionchef för norra regionen.
Din profil
Vi söker dig som idag arbetar som Områdeschef/Förvaltare eller liknande och som har en gedigen kunskap och erfarenhet av hyresrättsförvaltning.
Vi söker dig som idag arbetar som Områdeschef/Förvaltare eller liknande och som har en gedigen kunskap och erfarenhet av hyresrättsförvaltning.
Du har tidigare erfarenhet från en ledande roll och förmågan att leda och inspirera dina medarbetare mot uppsatta mål. För att lyckas i rollen är det viktigt att du är social och har förmågan att bygga förtroendeingivande relationer. Du är självgående, initiativtagande och har lätt för att samarbeta med andra.
Din utbildningsbakgrund är företrädesvis relevant högskoleutbildning eller motsvarande.
Tjänsten har placering på kontoret i Ryd, och det förutsätts att du har körkort och tillgång till egen bil.
Om Newsec Competence
Newsec Competence erbjuder kompetensförsörjning till fastighetsrelaterade företag på den svenska marknaden. Vår vision är att vara fastighetsbranschens mest kvalitetsmedvetna, lyhörda och framtidsorienterade leverantör av kompetensförsörjning med en hög personlig service.
Övrig information
I denna rekrytering samarbetar vi med Newsec Competence. Har du frågor vänligen kontakta rekryteringskonsult Alexandra Davis via alexandra.davis@newsec.se alternativt 0708196845
Kontaktpersoner på detta företaget
Konsultchef Hanne Widemar
0768715051
0708443031
Konsultchef Hanne Widemar
0708443031
Hanne Widemar
VD Andreas Nordgren
0708443031
Linda Gyllhem
Sebastian Hagerborg
Linda Gyllhem
Sebastian Hagerborg
Intelliplan AB
Alexandra Davis