OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.
Enskede Årsta Vantör är en av 14 stadsdelsförvaltningar i Stockholms stad. Som en del av Stockholms stad erbjuder förvaltningen förskola och fritid, omsorg om äldre och funktionsnedsatta, socialtjänst, förebyggande och trygghetsskapande arbete, stadsutveckling och parkskötsel till våra 100 000 stockholmare som bor i stadsdelsområdet.
Vi står inför spännande utmaningar när Enskede Årsta Vantörs stadsdelsområde växer och helt nya stadsdelar byggs. Cirka 25 000 nya lägenheter planeras här till år 2030.
Vi strävar hela tiden efter att Enskede Årsta Vantör ska vara ett stadsdelsområde för alla. Våra fokusområden är: Attraktiv arbetsgivare, jämställdhet och bemötande.
Vi erbjuder dig möjlighet att arbeta i en visionsstyrd och utvecklingsinriktad verksamhet. Här kommer du att kunna bidra till samhällsnyttan i en växande stadsdel där vi ser olikheter och mångfald som en resurs.
Arbetsplatsbeskrivning
Stockholm växer som aldrig förr.
Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill arbeta hos oss. Enskede-Årsta-Vantörs stadsdelsförvaltning består av sex verksamhetsavdelningar och två administrativa avdelningar. Inom förvaltningen arbetar cirka 2 200 medarbetare, främst inom förskola och fritid, stöd och service till funktionsnedsatta och äldreomsorg. Enskede Årsta Vantör Stadsdelsförvaltning är beläget i fräscha kontorslokaler i Globenområdet. Beställarenheten för äldreomsorg består av 43 medarbetare, varav 34 är biståndshandläggare. Vi har två metodstödjare som arbetar med rutiner samt ger stöd i handläggningsprocessen. Övriga tjänster är administrativa resurser inklusive två biträdande enhetschefer och en enhetschef. Hos oss arbetar män och kvinnor med stor spridning i ålder och erfarenhet. Varför ska du söka jobb hos oss? Hos oss får du härliga kollegor som har roligt på jobbet. Vi hjälper varandra och värnar om den goda arbetsmiljön. Arbetsgruppen har hög kompetens och hög ambitionsnivå. Vi har nyligen genomfört en omorganisation. Biståndshandläggarna arbetar i funktioner; mottagnings-, utrednings-, ekonomi- och SIP/vårdplaneringsgrupp. Vi tror att detta är en bra struktur för en god arbetsmiljö. Vi sitter i moderna, ljusa och fina lokaler där vi arbetar aktivitetsbaserat.
Arbetsbeskrivning
Då två av våra ordinarie biståndshandläggare nu kommer att arbeta specifikt med inriktning mot individuppföljningar söker vi vikarier för att stärka upp vår ordinarie verksamhet under en tidsperiod på 3-6 månader. En biståndshandläggares huvudsakliga arbetsuppgifter är att utreda och bedöma ansökningar inkomna från äldre som har behov av stöd från hemtjänst, dagverksamhet, särskilda boenden etc. I arbetet ingår det att aktualisera ärenden, inhämta information, göra bedömningar, fatta beslut samt följa upp insatser enligt socialtjänstlagen 4 kap 1 §. Som biståndshandläggare har du möjligheten att arbeta med den äldre i centrum. Ditt arbete som biståndshandläggare är mycket betydelsefullt och mångfacetterat då du i dialog med den äldre ska arbeta för att hitta en lösning för individen. I ditt arbete kommer du att samarbeta både med kollegor i staden och externa samarbetspartners som till exempelvis landstinget.
Kvalifikationer
Du har socionomexamen eller annan högskoleutbildning som bedöms likvärdig av arbetsgivaren. Erfarenhet av myndighetsutövning är meriterande. Du arbetar både självständigt och strukturerat genom att planera, organisera och prioritera ditt arbete väl. Du är relationsskapande och har mycket god förmåga att etablera kontakt med människor i en utsatt situation. Du är lugn, stabil och har förmågan att behålla ett realistiskt perspektiv på situationer som uppstår i det dagliga arbetet som myndighetsutövare. Du har en problemlösande analysförmåga, du arbetar bra med komplexa frågor och kan snabbt analysera situationer och fatta beslut. Du har en mycket god samarbetsförmåga och relaterar till andra på ett lyhört sätt samt trivs med att samverka med andra professioner, ständigt med individen i fokus. Du värdesätter olikheter och förstår att olika bakgrund, kultur och grupptillhörighet kan påverka en själv och andra på olika sätt. Eftersom arbetet oftast innebär att möta människor i kris och/eller med en komplex livssituation är det väldigt viktigt att du själv kan se möjligheter, förmedla hopp och bemöta människor på ett respektfullt sätt.
Intervjuer kommer att ske löpande under ansökningsperioden.
Välkommen med din ansökan!
Övrigt
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Kontaktpersoner på detta företaget
Enheten för förskolesamordning Stefan Larsson Lindmark
08-508 33 990
Hr-konsult Jeanette Steenberg
08-50811731
Enhetschef Camilla Ströberg
08-508 25 622
HR- konsult Lina Eliasson Bergström
08-508 11 736
Enhetschef Anni Stavling
08-508 33 073
Kerstin Fagerström-Clarin
0850821840
Cecilia Skarke
0850810841
Silvana Carinci, rektor Långbrodalsskolan
0761221802
Margita Norberg, rektor Fruängens skola
08508 237 00
Hans Winblad, förskolechef
08/50847340