Vik. Ekonomibiträde

Arbetsbeskrivning

I Lysekils kommun arbetar ca 1400 medarbetare som har Sveriges viktigaste jobb – vi gör skillnad i människors vardag och bygger ett samhälle för alla. Det är med andra ord ett arbete att känna stolthet över.  Vårt jobb är att ge de 14 400 invånarna i Lysekils kommun service, stöd och hjälp. Tillsammans utvecklar vi verksamheterna.


Ett liv i Lysekils kommun är ett liv nära havet och naturen – här finns möjlighet till både eftertanke och äventyr i en av Bohusläns vackra kustkommuner. På livetilysekil.se http://www.livetilysekil.se/ får du veta mer om hur ett liv i vår kommun kan se ut. 


Vår vision: Lysekils kommun är en hållbar och attraktiv kommun året runt som kännetecknas av kreativitet och framtidstro. Lysekil är en självklar mötesplats och ledande inom maritima näringar.




Beskrivning
Lysekils kommun har en gemensam kostorganisation som ansvarar för all kostproduktion i kommunen, till särskilda boende för äldre, LSS-verksamheter, skolor, förskolor och matdistribution för hemmaboende.

Totalt finns 19 kök, både tillagningskök och mottagningskök.

Vill du bli en del av kostenheten? Tveka inte att söka!

Arbetsuppgifter
Vi tillagar mat till alla skolor i Lysekils kommun, till särskilda boenden, till hemmaboende som är beviljade matleverans samt leverans av varor till LSS boende. Produktionsvolymen är ca 3000 portioner på lunch och ca 80 till middag. Vi erbjuder tre lunchalternativ och två middagsalternativ.

Tjänsten som ekonomibiträde är ett föräldravikariat med heltid på 38 timmar per vecka. Där ingår du i ett arbetslag på 13 personer. Du kommer ha ett 6-veckorsschema med tjänstgöring måndag-fredag inklusive röda dagar.

På Skärgårdsköket har vi olika schematurer som är fördelade på de sex ekonomibiträdena. Detta för att ha stor flexibilitet och minska belastningsskador.

En av schematurerna är att ansvara för vår packning av varor ut till våra kunder; till särskilda boende, LSS-verksamheter samt övriga enheter inom kommunen. Administration i form av registrering av avvikelser i orderhantering, beställa varor och kunna plocka ut plocklistor mm ur vårt datasystem. Denna tjänst vi nu annonserar ut har flest av denna schematuren.

Krav på kvalifikationer:
Gymnasieutbildning med inriktning storhushåll eller annan likvärdig utbildning.

God datavana.

God kännedom om egenkontrollsrutiner/HCCAP.

Du ska ha bra organisationsförmåga och vilja ha ordning och reda.

Du ska kunna uttrycka dig i svenska språket i tal och skrift.

 

Stor vikt läggs också på personlig lämplighet. Du ska kunna arbeta självständigt men även ha förmåga att samarbeta med arbetskamrater. Du ska vara flexibel och kunna med kort varsel flyttas till annan enhet inom kostenheten.

Välkommen med din ansökan !

 

Villkor 
Tjänsten är ca 1 år med möjlighet till förlängning. 

 




 




 




Vi arbetar aktivt med mångfald för att tillvarata de kvaliteter som sökande med olika bakgrund har. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Kontaktpersoner på detta företaget

Trafikplanerare Helena Hartzell
08-5782 92 55
miljö- och trafikchef Göran Norlin
08-5782 97 80
Trafikingenjör Leif Svärdsén
08-5782 9229
Vision Gabriella Engström
08-5782 96 15
Miljöchef Mikael Boman
0157-430262
Vision Carina Ericsson
0157-430261
Miljöinspektör Chatarina Holmström
0157-430266
Rekryteringskonsult Sara Rydberg-Nilsson
070-554 61 87
SACO Sophia Norrman Winter
08-5782 92 02
SKTF Börje Buss
08-5782 94 69

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Samhällsbyggnadsförvaltningen
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 25 april 2022
  • Ansök senast: 16 maj 2022

Besöksadress

Marknadsgränd 2
None

Postadress

Tyresö kommun
Tyresö, 13581

Liknande jobb


Personal till Tåssjö Lägerskola

Personal till Tåssjö Lägerskola

26 mars 2024