Vik Löneassistent

Arbetsbeskrivning

Eda kommun har ca 650 tillsvidareanställda.
Inom kommunledningsstabens personalavdelning jobbar 6 medarbetare.

Personalavdelningen ansvarar för strategisk och operativ personalledning. Avdelningen är den centrala funktionen för personalfrågor, arbetsgivarfrågor och pensions och löneadministration.

Vår ordinarie löneassistent kommer vara föräldraledig och därför söker vi en vikarierande löneassistent.

ARBETSUPPGIFTER
Som vik löneassistent arbetar du både konsultativt och operativt med frågor som rör lön och anställningsvillkor. I arbetet ingår bla support till chefer och anställda, registrering av underlag samt utfärdande av intyg, avstämning, personalförsäkringar etc. Du kommer även att tillsammans med kollegor arbeta med drift och underhåll av vårt personalsystem.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig med eftergymnasial utbildning inom löneadministration/systemvetenskap alternativt erfarenhet som kan bedömas likvärdig. Du har kunskap om lagar och avtal som styr arbetstagares villkor. Det är viktigt med helhetssyn och att kunna se sammanhang och ha förståelse för konsekvenser.

Som person har du lätt att möta andra människor och tycker att ett bra bemötande är viktigt. Utifrån ett gemensamt synsätt arbetar du självständigt och har förmåga att anpassa information till mottagare och situation. I arbetet är du också ansvarstagande, strukturerad, samarbetsorienterad och lösningsfokuserad.
Stor vikt läggs på personlig lämplighet. Erfarenhet från lönearbete är meriterande. Vi använder PA systemet Personec P. Kännedom om detta system värderas.

ÖVRIGT
B-körkort krävs.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Eda kommun Charlottenberg
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Månadslön
  • Heltid. Dagtid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Tillträde snarast., upphör: 2016-12-31 Vikariatet kan komma att förlängas.
  • Publicerat: 27 maj 2016

Liknande jobb


HR- konsult till HR- enheten

HR- konsult till HR- enheten

29 augusti 2023

HR-ADMINISTRATÖR

28 augusti 2023