Vik. LSS-handläggare

Arbetsbeskrivning

ARBETSUPPGIFTER Myndighetsfunktionen inom Vård- och omsorgsförvaltningen i Lunds kommun är en samlad funktion som svarar för utredning och beslut om insatser enligt SoL och LSS. Myndighetsfunktionen är delad i två enheter, enheten för äldre brukare och enheten för yngre brukare med funktionsnedsättning. Till myndighetsfunktionen hör också vårdplaneringsteam, boendesamordning, avgiftsgrupp, vårdbehovsbedömning samt förmedlingen av seniorlägenheter och bostadsanpassning. Vi söker en vikarierande handläggare som skall arbeta i enheten för yngre brukare med funktionsnedsättning. Som handläggare ansvarar Du för utredning, bedömning och uppföljning av insatser enligt LSS samt bistånd enligt SoL för personer under 65 år, beställning till utförare/verkställare. Du medverkar i metodutveckling, kvalitetsfrågor, utveckling av rutiner och samverkan mm. KVALIFIKATIONER Socionom eller examen från högskolans sociala omsorgslinje med goda kunskaper i tillämpning av gällande lagstiftning samt erfarenhet av myndighetsutövning. Tjänsten kräver god förmåga att uttrycka sig i tal och skrift, intresse för administration och dokumentation samt datorvana. Vi använder oss av procapita som dokumentationssystem och ser gärna att du har erfarenhet av detta. Mycket god samarbetsförmåga, flexibilitet samt samverkansförmåga krävs.

Kontaktpersoner på detta företaget

Helen Meyer
046-35 62 13
Agneta Ahlgren

Enhetschef Anne Sögaard
046-35 83 26
enhetschef Helen Meyer
046-35 62 13
Handläggare Lisbeth Gustafsson
046-35 83 45
Myndighetschef Lena Thosteman
046- 35 63 66
Enhetsadministratör Agneta Ahlgren

enhetschef Ann-Charlotte Andersson
046-35 83 26
Enhetsadministratör Agneta Ahlgren

enhetschef Marie Wåhlander
046- 35 997 14

Sammanfattning

Besöksadress

22222
None

Postadress

Box 41
Lund, 22100

Liknande jobb