Vik. receptionist, Stöd och försörjningsenheten

Arbetsbeskrivning

Brinner du för hög service och ett gott bemötande? Vill du vara med och skapa en positiv upplevelse av kontakten med stöd och försörjningsenheten? Då finns nu möjligheten då en av våra receptionister ska läsa vidare mot annat yrke.

Vi söker nu dig som vill arbeta som receptionist inom Stöd- och försörjningsenheten. Tjänsten är ett vikariat med goda chanser till förlängning. Tjänsten tillsätts utifrån att erforderliga beslut fattas.

Vad kan vi erbjuda dig?
I rollen som receptionist är du ett viktigt ansikte utåt mot besökare.
Du träffar människor i alla åldrar och olika livssituationer och ingen dag är den andra lik. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter består av att ta emot våra besökare och sköta vår telefonväxel. Utöver det innefattar din roll även en rad praktiska och administrativa servicefunktioner, så som exempelvis posthantering, hantering av funktionsbrevlådor och iordningställande av besöksrum och väntrum och gemensamma personalutrymmen.

För ett år sedan öppnade den nya receptionen för stöd och försörjningsenheten belägen på Dotorpsgatan 15 D. I nyrenoverade lokaler har vi lokaliserat enheten tillsammans med hela arbetsmarknadsenheten vilka består av Stöd- och försörjningsenheten, Arbetsmarknadscenter, Connect samt Fabriken.

Receptionen är till för service till de individer som kommer i kontakt med Stöd- och försörjningsenheten samt hela Arbetsmarknadsenheten.

Som receptionist arbetar du främst med att ta emot besökare och hänvisa dem vidare, var de kan vänta eller vart de ska vända sig. Du ansvarar för receptionen och besöksytan, och får rollen som vårt ansikte utåt. Andra arbetsuppgifter är att iordningställa samtalsrum och väntrum samt lättare administrativa uppgifter; till exempel att lämna ut handlingar, ta emot meddelanden, vara del i brukarundersökningar och förmedla information.

Eftersom du kommer att möta många olika människor i den här rollen är det viktigt med rätt bemötande, till exempel kan du möta människor som mår dåligt eller befinner sig i kris. Du samarbetar med administrativ personal som finns inom förvaltningen och du blir en del av ett trevligt gäng. 

Vad söker vi hos dig?
Vi söker dig som har en avslutad och godkänd gymnasieutbildning. Du behöver ha erfarenhet av arbete med människor. Starkt meriterande är tidigare erfarenhet som receptionist eller av administrativt arbete. Du har goda kunskaper i svenska i tal och skrift. Eftersom du möter människor från olika delar av världen ser vi att du behöver ha goda kunskaper i engelska.

Dina personliga egenskaper är viktiga för oss. Du har en god servicekänsla och är social och utåtriktad, men behöver också kunna hantera att stå själv i receptionen. Att jobba självständigt är alltså viktigt, och att kunna fatta egna beslut när det inte finns någon att fråga. Du tar dig an alla uppgifter, högt som lågt, med positiv attityd. Du är noggrann i ditt arbete och har förmågan att hantera många uppgifter samtidigt och kunna prioritera. Att du är kommunikativ och kan se saker ur olika perspektiv tror vi är egenskaper som krävs för att kunna bemöta våra besökare på bästa sätt. Du är duktig på att hantera flera saker samtidigt och kan koppla på ett leende även under stressiga situationer. 

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.  

Välkommen med din ansökan!

Falköpings kommun
Falköpings kommun eftersträvar att vara en inkluderande arbetsgivare och värdesätter de kvalitéer som mångfald tillför våra verksamheter för att skapa en hållbar utveckling. Vår gemensamma värdegrund utgår ifrån att vi som medarbetare är till för Falköpingsborna. Vi erbjuder meningsfulla och viktiga arbeten, goda utvecklingsmöjligheter och ett gott arbetsklimat med engagerade kollegor.


Övrigt
För att hantera ansökningar använder vi Varbi. Du söker jobbet genom länken i annonsen. Om du av något skäl inte kan söka via Varbi (t.ex. skyddad identitet), vänligen ta kontakt med annonsens kontaktperson för alternativ sökväg.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Kompetens- och arbetslivsförvaltningen
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 november 2022
  • Ansök senast: 4 december 2022

Liknande jobb


Receptionist

28 maj 2024