Vik. socialsekreterare

Arbetsbeskrivning

Integrations- och arbetsmarknadsförvaltningen söker

Vikarierande socialsekreterare

Åmål vid Vänern är en av Västra Götalandsregionens äldsta städer och är en innerkuststad med cirka 12 500 åretruntboende och ökar i invånarantal. Staden präglas av ett variationsrikt och gynnsamt företagsklimat och har en väl utbyggd barnomsorg och skola med fokus på utveckling. Åmål beskrivs idag av många som en aktiv kulturstad med en rik tillgång på många aktiva idrottsföreningar bland annat inom golf, tennis, segling, hästsport och skidsport. Läs mer om Åmål på www.amal.se.

Anställningsvillkor
Vikariat 100 % med tillträde 2017-06-05 eller enligt överenskommelse till och med 2017-08-31. Rekrytering sker fortlöpande.

Placering
Socialsekreteraren är för närvarande placerad vid enheten för arbete och etablering inom Integrations- och arbetsmarknadsförvaltningen. Närmaste chef är enhetschefen.

Arbetsuppgifter
Arbetsuppgifterna omfattar handläggning av ekonomiskt bistånd där du utreder behov, dokumenterar samt upprättar handlingsplaner. I samarbete med övriga kollegor på Ekonomiskt bistånd strävar ni efter att finna lösningar för varje enskild individ som är i behov av stöd från Ekonomiskt bistånd i Åmåls kommun. Målet är att de personer som är aktuella med stöd från Integrations-och Arbetsmarknadsförvaltningen ska nå egen försörjning så snart som möjligt.

Inom Enheten för arbete och försörjning samarbetar du med Jobbcentrum för att skapa en individuell planering med fokus på sysselsättning för varje person som är i behov av ekonomiskt bistånd. Du samarbetar även med externa myndigheter som IFO i Åmåls kommun, Arbetsförmedlingen, Sjukvården samt Försäkringskassan.

Som socialsekreterare förutsätter vi att du arbetar utifrån en helhetssyn avseende både människor och verksamhet.

Kvalifikationskrav
Du är utbildad eller studerar till socionom, socialpedagog eller likvärdig utbildning som arbetsgivaren bedömer som lämplig. Du har IT-vana och god förmåga att formulera dig i tal och skrift.

Meriterande
Erfarenhet av liknande arbete inom offentlig verksamhet är meriterande. Du har B-körkort.

Personliga egenskaper
Vi söker dig som har ett stort intresse för socialt arbete, och som samarbetar bra med dina kollegor. Som person är du noggrann och har som vana att lyfta blicken samt se till helheten i ditt arbete. Du är initiativtagande i ditt arbete, har god social kompetens och har ett coachande förhållningssätt. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Information lämnas av
Tf. enhetschef, Per Lundin, tel. 0532-171 72
Vision, Jerry Saxin, tel. 0532-17315
SSR, Irene Karlsson, tel. 0532-171 37

Ansökan
Välkommen med din ansökan i form av personligt brev och CV som ska vara inkommen senast söndagen den 30 april 2017. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Åmåls kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Detta sker antingen via länken "Jobba hos oss" på Åmåls kommuns hemsida, www.amal.se, eller genom "Ansök via extern webbplats" på Platsbanken.

Varmt välkommen med din ansökan!

Vi undanbeder oss bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Kontaktpersoner på detta företaget

Rektor Malin Brunzell
0532-17191
Bitr förvaltningschef/biståndschef Kenneth Bramberg
0532-17130
Enhetschef Birgitta Jonasson
0532-77010
Kanslichef Ida Rådman
0532-17013
Facklig företrädare Marita Burman Linder
0532 17325
Enhetschef Magdalena Blomqvist
0532-17076
Kommunal Joachim Örtegren
010-4428613
Kommunchef Jeanette Lämmel
0532-170 12
Tillförordnad miljöchef Kent Gustawsson
0532-172 82
Vision Marita Burman Linder
0532 17325

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Åmåls kommun
  • 1 plats
  • 11 dagar - 3 månader
  • Heltid
  • Månadslön
  • Heltid Visstid juni - aug
  • Publicerat: 7 april 2017

Besöksadress

Kungsgatan 26
None

Postadress

Kungsgatan 26
Åmål, 66222

Liknande jobb