Vikariat - Operativ projektledare som älskar kommunikation!

Arbetsbeskrivning

Om bolaget
Vi på Helsingborg Arena & Scen AB har hela staden som vår arbetsplats. Vi skapar upplevelser, möten och evenemang med variation och bredd. Både för helsingborgare och besökare varje dag, året runt. Många av evenemangen sker i stadsrummet men huvudsakligen på stadens idrottsarenor och kulturinstitutioner. Helsingborg Arena, Sofiero slott och slottsträdgård, Helsingborgs Konserthus, Helsingborgs stadsteater och Helsingborg Convention & Event Bureau ingår i bolaget som är helägt av staden. Bolaget har därtill en produktionsavdelning för evenemang, drift och service samt centrala funktioner för marknadsföring och kommunikation, ekonomi, HR och administration. Även den kommande stadsmässan H22 ingår i bolagets uppdrag.

Om marknadsavdelningen

Uppdraget för marknadsavdelningen är att arbeta strategiskt med marknadsföring och kommunikation. Genom ett proaktivt förhållningssätt levererar avdelningen skräddarsydda kommunikativa lösningar som hjälper verksamheterna att uppnå sina affärsmål. Marknadsavdelningens fokus är varumärke och försäljning, med kunden i centrum

Målet för marknadsavdelningen är att öka kännedom om och fördjupa relationen mellan bolagets verksamheter och dess kunder. Oavsett målgrupp, producerar marknadsavdelningen kommunikation och marknadsföring som tillgängliggör utbudet och möjliggör en smidig kundresa med enkla köpflöden.

 

Arbetsuppgifter

Som Projektledare kommer du att arbeta i en bred roll med fokus på att underhålla och utveckla marknadsföringsmaterial för bolagets verksamheter med ett primärt fokus på Helsingborg Arena. Du kommer att


• Producera kommunikation för Helsingborg Arenas externa plattformar
• Planera, genomföra och driva kommunikationsprojekt tillsammans med verksamheten och externa intressenter
• Skriva text inom ramen för kommunikationsinsatser för Helsingborg Arena
• Projektleda planerade marknadsföringsaktiviteter vilket inkluderar budget, tidsplanering och säkerställandet av leveranser enligt plan
• Följa uppsatta mål och KPI:er för att säkerställa att kommunikationen är i linje med målen
• Säkerställa och anpassa varumärkeskommunikationen för Helsingborg Arena
• Ansvara över att publicera och marknadsföra verksamheten i sociala medier
• Beställa externa tjänster och varor som tryck, annonser, vepor, m.m. 
• Bokning och administration av utomhusmarknadsföring
• Skriva offertförfrågningar

 

Profil


Din person har stor betydelse och du har en framåtanda, ett starkt driv och en kreativ förmåga att lösa problem. Att samarbeta är en självklarhet för dig då du kommer arbeta i olika grupper med att skapa kommunikation.

Det är för dig en självklarhet att arbeta strukturerat och du har en mycket god organisationsförmåga för att klara flera uppgifter samtidigt.

Du har eftergymnasial utbildning, gärna inom marknadsföring och erfarenhet av tidigare arbeten som krävs för att klara av tjänsten som producerande projektledare. Det är meriterande om du har kunskaper om bolagets verksamheter och ett intresse för kultur och upplevelser.

 

Ansökan

Visa att du är rätt person för tjänsten genom att ansöka här nedan senast den 30 juni.
Intervjuer kommer att ske löpande. 

 

Anställning

Anställningsform: Vikariat tom 31/7 2022
Omfattning: Heltid 100 %
Tillträde: Enligt överenskommelse


Läs mer om bolaget på:
www.stagebackstage.se

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Helsingborg Arena & Scen AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 7 juni 2021
  • Ansök senast: 30 juni 2021

Liknande jobb


Riddermark Bil söker Annonsproducent

Riddermark Bil söker Annonsproducent

6 januari 2024

Annonsproducent

Annonsproducent

27 februari 2024

Annonsproducent till Fordonsbolaget

2 januari 2024

Annonsproducent till Fordonsbolaget

2 januari 2024