Vikariat som ekonomiassistent på Isaberg Rapid

Vikariat som ekonomiassistent på Isaberg Rapid

Arbetsbeskrivning

Då en av våra medarbetare går på föräldraledighet söker vi nu en vikarie till vår ekonomiavdelning på minst 14 månader med möjlighet till förlängning, med start i November månad.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att bestå av att kontera - verifiera leverantörsfakturor, bokning av kundinbetalningar, bokning av koncerninterna in- och utbetalningar, avstämning av huvudboksbalanser, momshantering, kravhantering till kund samt vanligt förekommande arbetsuppgifter på en ekonomiavdelning.
Du kommer i din tjänst ha ett nära samarbete med övriga avdelningar på företaget.

Vi vill att du som söker har utbildning inom ekonomi på lägst gymnasienivå, utbildning på högskolenivå är meriterande. Du har viss arbetslivserfarenhet av ekonomiadministrativt arbete, gärna med inriktning redovisning. God datakunskap krävs, särskilt i Officeprogrammen Word och Excel samt gärna erfarenhet av något affärssystem. Du har god förmåga att muntligt och skriftligt kommunicera på både engelska och svenska.

Som person söker vi dig som har siffersinne, är duktig på att planera och koordinera sitt arbete. Du är strukturerad, noggrann och har god förmåga att arbeta såväl självständigt som i grupp.

Frågor om tjänsten besvaras av redovisningschef Magnus Bengtsson eller HR chef Susanne Lignell , växeltelefon 0370-33 95 00.

Kontaktpersoner på detta företaget

Personalchef Inger Elmståhl
0370-339597 073-2708513
Produktionschef Stefan Strömstedt
0370-339554

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Isaberg Rapid AB, HESTRA
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 augusti 2020
  • Ansök senast: 6 september 2020

Besöksadress

Metallgatan 5
Hestra

Postadress

Box 115
HESTRA, 33027

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024