Vikarie till Roslagsvattens kundservice

Arbetsbeskrivning

Vi söker just nu en vikarie för 6 månader med start 1 mars till vår kundservice. Tjänsten kan komma att bli en tillsvidare tjänst. Vi letar efter en glad, driftig och engagerad kollega som tycker om administrativt arbete och att prata i telefon.

Att arbeta på Roslagsvattens kundservice innebär mycket kundkontakt främst via telefon och mail. Vi vill att våra kunder uppfattar oss som närvarande och tillgängliga och som medarbetare på vår kundservice är du en viktig del i det arbetet.

Du kommer att ingå i en grupp med för närvarande 15 medarbetare och du rapporterar till någon av arbetsledarna på kundservice. Vi erbjuder goda anställningsvillkor i en trevlig arbetsmiljö.

Eftersom vi vill kommunicera med våra kunder på ett ödmjukt och lösningsorienterat sätt är det viktigt att du är lyhörd och hjälpsam. Förutom att hjälpa våra kunder tillkommer det andra arbetsuppgifter. Vår kundservice sköter all fakturering, orderläggning till kund och entreprenörer. Uppdaterar vårt kundregister, hanterar påminnelser, återbetalningar och inkassoärenden samt en mängd andra administrativa uppgifter. Du kommer att samarbeta med både entreprenörer och personal på andra avdelningar.

Det är viktigt att du självständigt kan planera, prioritera och strukturera arbetet, samtidigt som du har lätt för att samarbeta och ta ansvar för egna arbetsuppgifter och teamets samlade uppdrag och mål. För att trivas i rollen behöver du ha ett eget driv och tycka om att ha mycket att göra.

Kompetenskrav

Som medarbetare på Roslagsvattens kundservice är det viktigt att du har god kommunikationsförmåga i både tal och skrift. Utöver det är även följande punkter meriterande:
• Erfarenhet från tidigare kundservice/innesäljartjänst samt telefonvana
• 3-årig ekonomiskt gymnasium eller motsvarande
• Erfarenhet från arbete med kundreskontra
• Goda kunskaper i engelska
• Goda kunskaper i MS-Office paketet
• Erfarenhet från debiterings eller CRM system


Roslagsvatten AB är ett kommunägt VA- och avfallsbolag som genom kunskap, problemlösning och nytänkande arbetar för att möjliggöra en hållbar samhällsutveckling. Roslagsvatten äger och driver Va-anläggningar i Österåker, Vaxholm, Knivsta, Ekerö och Vallentuna. Vi ansvarar även för insamling av hushållsavfall och driver återvinningscentraler i Österåker och Vaxholm. Roslagsvatten sköter dessutom kundservice och fakturering av VA på uppdrag av Täby och Danderyd. Huvudkontoret finns i Åkersberga, 3 mil nordost om Stockholm. Inom vårt geografiska arbetsområde utför vi tjänster för cirka 200 000 brukare, ansvarar för 200 mil ledning, 26 reningsverk, 200 pumpstationer och 4 mindre vattenverk. Årsomsättningen är ca 300 MSEK och antalet anställda är drygt 100 personer.

Kontaktpersoner på detta företaget

Katarina Sohl
08-533 32 688 0700-24 44 42
Katarina Sohl
0700-24 44 42
Katarina Sohl
0700244442
Katarina Sohl
0700 24 44 42

Sammanfattning

Besöksadress

SVÄRDVÄGEN 21
DANDERYD

Postadress

SVÄRDVÄGEN 21
DANDERYD, 18233

Liknande jobb


Försäljning & rådgivning? Se hit!

Försäljning & rådgivning? Se hit!

6 maj 2024

6 maj 2024

Kundtjänstmedarbetare

Kundtjänstmedarbetare

6 maj 2024