Vikarierande HR-partner till Partille kommun

Vikarierande HR-partner till Partille kommun

Arbetsbeskrivning

Partille kommun har idag nära 40 000 invånare och är en förstad i utveckling. Det är upp till oss 2 900 anställda att leverera kvalitet och service som gör det gott att växa upp, arbeta och leva i Partille. Detta med grund i våra värdeord: allas lika värde, professionalitet och framåtanda.

Partille kommun ligger ett stenkast från Göteborg, här finns naturen inpå knuten och goda kommunikationsmöjligheter. Som medarbetare i Partille kommun är du viktig för våra invånare och för vår framtid. I kommunen hjälper vi våra äldre invånare, utbildar barn och unga, skottar snö, planerar nya bostäder och handelsytor, ordnar flyktingboenden, bedriver hemsjukvård och mycket mer. I Partille kommun arbetar fler än 100 yrkesgrupper tillsammans med fokus på att erbjuda högkvalitativ kommunal verksamhet och service till såväl boende som besökare och företagare. Som HR-partner är du med och skapar förutsättningar för att chefer och medarbetare på bästa sätt ska kunna erbjuda kommunens invånare ett gott liv.

Vår centralt organiserade HR-avdelning består av ett rekryteringscenter, ett bemanningscenter, en förhandlingsansvarig, en säkerhetssamordnare och sex HR-partners. En HR-partnerkollega ska gå på föräldraledighet och vi söker därför en vikarie under ca 1 år. På vår arbetsplats är vi måna om varandra, om ständig förbättring av våra arbetssätt och framförallt om att med hög kvalitet stödja kommunens chefer i alla typer av HR-frågor.

ARBETSUPPGIFTER
Som HR-partner jobbar du konsultativt med att möta kommunens chefers behov av stöd i olika HR-frågor. Du kommer att stötta chefer inom Utbildningsförvaltningen. Rollen är självständig och din arbetsdag styrs till stor del av verksamheternas behov. Utöver de HR-processer som du driver självständigt arbetar vi tillsammans i teamet med utvecklingsfrågor. Vi jobbar aktivt med att utveckla och stärka medarbetarengagemanget, vilket också är den röda tråden i vårt pågående utvecklingsarbete. Tillsammans stöttar vi kommunens chefer i att bli tydliga och utvecklas i sin ledarroll.

Arbetsuppgifterna som du förväntas göra omfattar bland annat:
• arbetsinriktad rehabilitering
• hantering av individärenden (arbetsrättsliga frågor)
• fackliga förhandlingar
• arbetsmiljöfrågor

KVALIFIKATIONER
Det krävs mod och uthållighet i HR-arbete och ibland behöver du våga utmana rådande strukturer. Du lyfter gärna fram det som är bra och kommer med förslag på saker som kan förbättras. Du är nyfiken och försöker hitta nya lösningar. Tillsammans med dina kollegor vill du göra Partille ännu bättre.

Du har högskoleutbildning inom HR eller motsvarande och minst 1 års erfarenhet av kvalificerat HR-arbete, exempelvis som HR-specialist, HR-konsult eller har erfarenhet som av arbetsgivaren bedöms likvärdig. Du har erfarenhet av att stötta chefer i arbetet med arbetsinriktad rehabilitering samt arbetsrättsliga frågeställningar kopplat till individärenden. Det är meriterande om du har arbetat i kommunal verksamhet och har goda kunskaper i arbetsmiljöfrågor.

Vi letar efter dig som har höga ambitioner och som vill påverka. Ditt tydliga arbetsgivarperspektiv och din engagerande förmåga att skapa gemenskap och entusiasm kommer göra oss glada att just du sökte den här tjänsten.

Välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Vi eftersträvar mångfald bland personalen avseende kön, ålder och kulturell/etnisk bakgrund.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka online via länk i annonsen och inte via e-post eller i pappersformat.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Partille kommun, HR-avdelningen
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 4 oktober 2021
  • Ansök senast: 24 oktober 2021

Liknande jobb


3 maj 2024