Vikarierande innesäljare till internationellt bolag

Arbetsbeskrivning

Vi söker nu en innesäljare till ett internationellt bolag. Här får du agera spindeln i nätet och hantera kontaktytor både internt och runt om Europa. I denna roll sätts din struktur, serviceförmåga och noggrannhet på test! Är du redo att utmanas? Sök redan idag, vi arbetar med löpande urval!

OM TJÄNSTEN
Academic Work söker för kunds räkning en innesäljare att arbeta mot deras Europa-distributörer. Avdelningen består av fyra medarbetare inklusive dig. Det är ett härligt gäng, där inga frågor är för dumma eller skratt för få.

Den här rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kunds önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till
Academic
Work.
Uppdraget är en del av vår personaluthyrning. Du kommer vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult hos vår kund.

ARBETSUPPGIFTER
Som innesäljare kommer du arbeta mot företagets Eurpoa-kunder. Ditt ansvar sträcker sig från orderbekräftelsen till skickat gods. Du kommer bland annat att skicka orderbekräftelse, boka upphämtning samt fakturera. Vidare kommer du att arbeta administrativt med att lägga in priser och se över lagerstatus. En stor del av ditt arbete består av kundkontakt, utöver kontakten ni har under orderprocessen kommer du även att svara på kunders frågor via mail och telefon. Eftersom du har ansvar för kunder runt om Europa kommer majoriteten av kommunikationen med kunderna att ske på engelska.

I din roll kommer du att fungera lite som spindeln i nätet där du förutom dina internationella kontaktytor även har breda kontaktytor internt.

Du kommer till exempel att:


* Hantera händelseförloppet från ordermottagning till skickat gods.
* Avlasta säljarna administrativt.
* Hantera kundkontakt över telefon och mail, mestadels på engelska.


VI SÖKER DIG SOM
Har en eftergymnasial utbildning, förslagsvis med inriktning mot innesälj eller affärsförståelse. Vidare har du 1-4 års erfarenhet av service, förslagsvis inom kundtjänst. Du har mycket goda kunskaper i både engelska och svenska då din roll bygger på kommunikation på båda språken.


* Eftergymnasial utbildning.
* 1-4 års erfarenhet inom service.
* Mycket goda kunskaper i både engelska och svenska i både tal och skrift.


Det är meriterande om du:


* Har erfarenhet av en innesäljarroll sedan tidigare.
* Har arbetat mot internationella kunder.
* Har erfarenhet av affärssystemet IFS.


Som person är du noggrann och strukturerad. Att ha flertalet ordrar igång samtidigt är en regel snarare än ett undantag. Därför kan du hantera flera parallella arbetsuppgifter samtidigt och se till att de genomförs med högsta kvalitet och service! Du älskar service och förstår att en väl bemött kund är en återvändande kund.

ÖVRIG INFORMATION


* Start: Början av februari.
* Omfattning: Heltid 6 månader.
* Placering: Örebro
* Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.
* Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på ore01@academicwork.se under kontorstid. Skriv annonstiteln i rubriken och kopiera gärna in länken till annonsen i ditt mail. För generella funderingar kring din ansökan/vår rekryteringsprocess finns vi ofta tillgängliga i chatten här på webben under vardagar, hör gärna av dig där!


Academic Work är Home of the Young Professionals. Vi vänder oss till dig som är akademiker och fortfarande studerar på högskola/universitet, är nyutexaminerad eller har några års arbetslivserfarenhet.


* Vårt erbjudande till dig som heltidskonsult hos Academic Work inkluderar utöver kollektivavtalsenliga villkor och dedikerad konsultchef också rabatter och erbjudanden genom vår konsultportal. Läs mer om vårt erbjudande här


SKYDD FÖR DIN PERSONLIGA INTEGRITET
När du skickar in din ansökan till Academic Work godkänner och samtycker du till att Academic Work behandlar dina personuppgifter enligt Personuppgiftslagen. Läs mer under vår PuL-sida.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work Stockholm
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Enligt avtal
  • Heltid Dagtid
  • Publicerat: 20 januari 2017

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


Back office agent Fråga BAUHAUS- Heltid Säsong

Back office agent Fråga BAUHAUS- Heltid Säsong

19 april 2024

Deltidsjobb inom kundservice

Deltidsjobb inom kundservice

15 april 2024

Kundservice

Kundservice

19 april 2024