Vikarierande nämnd- och utredningssekreterare

Arbetsbeskrivning

Kumla kommun är en tillväxtkommun som ligger centralt i Örebro län och har drygt 21 000 invånare. I kommunen finns framgångsrika företag, ett rikt kultur- och fritidsutbud, god kommunal service samt utmärkta kommunikationer. Kumlas Vision 2025 innebär att vi alltid strävar efter att vara lite bättre. Genom att växa smart, satsa på barn och unga, ta hand om våra invånare och att ta tillvara på den närhet som finns blir vi lite bättre.



ARBETSUPPGIFTER
Vi söker en nämnd- och utredningssekreterare med ansvar för registratur och diarium. I tjänsten ingår också utredningsuppdrag såsom att ta fram underlag för beslut som exempelvis remissvar, motionssvar, uppföljningar av styrdokument och annat.

I din roll som nämndsekreterare är du ansvarig för postöppning, diarieföring och arkivvård samt för sammanträdesadministration innan, under och efter sammanträdena. Du sammanställer ärenden, upprättar kallelse, kvalitetssäkrar underlag samt färdigställer protokoll.

Du kommer att vara anställd på kommunledningskontorets kansliavdelning men arbeta också gentemot socialnämnden och kultur- och fritidsnämnden.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har högskoleutbildning, gärna med samhällsvetenskaplig inriktning eller annan utbildningsbakgrund som bedöms relevant.

Du är strukturerad och noggrann i ditt arbete samt är flexibel vid förändringar. Vi ser att du har en mycket god förmåga att uttrycka dig i både skrift och tal samt har lätt för att samarbeta.

Det är meriterande att ha erfarenhet av liknande arbete som nämndsekreterare/utredningssekreterare inom en politiskt styrd organisation, gärna kommunal sådan. Du ska ha en dokumenterad god förmåga att uttrycka dig såväl muntligen som i skrift.

Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.



ÖVRIGT
Du söker tjänsten via Offentliga jobbs elektroniska ansökningsblankett. Tillsättningen av tjänsten kommer grunda sig på de uppgifter du lämnar och därför är det av största vikt att du är noggrann när du fyller i din ansökan.

Kumla kommun gör aktiva val avseende annonseringsplatser, eventuellt stöd och urvalsmetoder inför varje rekrytering. När vi publicerat en annons kommer vi således inte att köpa tjänster eller annonser för en pågående rekrytering varför vi undanber sådana kontakter.

Kontaktpersoner på detta företaget

Johan Bergdahl
019 58 80 80
Fackliga företrädare
019-58 80 00
Ulla Lundholm
019-58 83 16
Facklig företrädare
019-588000
Fackliga företrädare nås via kommunensväxel
019-58 80 00
Nils-Arne Björk
019-58 83 18
Facklig företrädare nås via kommunens växel
019- 58 80 00
Johan Hultgren
019-58 82 33
IT-chef René Strobl

nås via kommunens växel Fackliga företrädare
019-58 80 00

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Kommunledningskontoret, Kumla kommun
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Enligt avtal.
  • Heltid. 100% Tidsbegränsad anställning, tillträde: Tillträde snarast, eller enligt överenskommelse, upphör: 2017-05-31 .
  • Publicerat: 24 maj 2016

Besöksadress

Stadshuset, Torget 69280 Kumla
None

Postadress

Stadshuset
Kumla, 69280

Liknande jobb


Nämndsekreterare/Administratör

Nämndsekreterare/Administratör

10 maj 2024

Nämndsekreterare

Nämndsekreterare

3 maj 2024

Nämndsekreterare

Nämndsekreterare

2 maj 2024

26 april 2024