Vikarierande registrator/administratör till Partille kommun

Vikarierande registrator/administratör till Partille kommun

Arbetsbeskrivning

Partille kommun har idag nära 40 000 invånare och är en förstad i utveckling. Det är upp till oss 2 900 anställda att leverera kvalitet och service som gör det gott att växa upp, arbeta och leva i Partille. Detta med grund i våra värdeord: allas lika värde, professionalitet och framåtanda.

Stöd och utvecklingsenheten består av ca 15 medarbetare, bl.a. nämndsekreterare, avgiftshandläggare, utvecklingsledare, medicinskt ansvariga och samordnare. Arbetsplatsen ligger i kommunhuset med närheten till både buss och tågkommunikation.

Vi söker nu en vikarierande registrator/administratör!

ARBETSUPPGIFTER
Vill du arbeta på en välkomnande och trevlig arbetsplats med stor variation i arbetsuppgifterna? Nu har du chansen att arbeta som vikarierande registrator/administratör mot vård och omsorgsförvaltningen. Uppdraget stäcker sig tom 28 februari 2022.

Hos oss kommer du att arbeta i ett team där var och en har sin expertisfunktion och driver utvecklingsarbetet framåt med fokus på kunden. I tjänsten ingår många olika arbetsuppgifter och i takt med att verksamheten utvecklas kan även arbetsuppgifterna förändras. I vård- och omsorgsförvaltningens stöd- och utvecklingsenhet kommer du att arbeta med förvaltningsövergripande frågor och service framförallt till förvaltningsledningen. I samarbete med kollegor och chef säkrar och utvecklar du förvaltningsövergripande rutiner inom hela arbetsområdet.

Som registrator ansvarar du för förvaltningsbrevlådan, diarieföring av vård- och omsorgsförvaltningens handlingar, arkivering och posthantering. Du arbetar bland annat i vårt ärendehanteringssystem LEX samt med SharePoint. Som administratör stödjer du cheferna i förvaltningsledningen med olika arbetsuppgifter såsom exempelvis sammanställningar, bokningar och utformning av handlingar. Din uppgift är även att fungera som sekreterare i våra lokala samverkansgrupper, ansvara för intranätet och vara förvaltningens säkerhetsansvarig. Du kommer att ingå i ett säkerhetsnätsverk med övriga säkerhetsansvariga, nämndsekreterarnätverk tillsammans med övriga registratorer och nämndsekreterare.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig med eftergymnasial utbildning inom administration eller annan utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Som registrator/administratör behöver du ha grundläggande kunskap om lagar med koppling till den administrativa rollen, såsom exempelvis kommunallagen och förvaltningslagen, vi ser därför gärna att du har erfarenhet av att arbeta i kommunal verksamhet. Det är meriterande om du har erfarenhet från arbete i en liknande roll, liksom erfarenhet av arbete inom vård- och omsorg. Vidare har du goda IT kunskaper, särskilt i Officepaketet och gärna i något diarieföringssystem. Du har en fallenhet för att förstå och lära dig nya IT-system.

För att lyckas i uppdraget har du förmågan att planera, organisera och prioritera i arbetet på ett effektivt sätt och du behåller lugnet även om du har mycket att göra. Du är initiativtagande, noggrann och har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter. Som registrator/administratör är du tillmötesgående i ditt bemötande och har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra. Rollen kräver att du kan formulera dig väl i tal och skrift.

Hos oss kan du göra skillnad, utvecklas och ha roligt på samma gång. Låter det intressant?

Välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Vi eftersträvar mångfald bland personalen avseende kön, ålder och kulturell/etnisk bakgrund.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka online via länk i annonsen och inte via e-post eller i pappersformat.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Kontaktpersoner på detta företaget

rektor åk F-3 Linda Martinsson
031-792 18 01
Lärarförbundet Alexander Köhn

Rektorschef Kerstin Gunnarsson
031-792 12 99
Utvecklingsledare personal Anna Lundkvist
031-792 11 13
Controller (semester 10/7-7/8) Christina Kylberg-Mattsson
031-7921694
Administrativ chef Amanda Larsson
031-792 11 24
Chef för Central Administration VOF Atosa Jakobsson
031-792 12 92

Sammanfattning

Besöksadress

Gamla Kronvägen 34 Partille
None

Postadress

Gamla Kronvägen 34
Partille, 43382

Liknande jobb


27 maj 2024

Registrator/arkivarie till kund i Ockelbo

Registrator/arkivarie till kund i Ockelbo

23 maj 2024

Registrator till utbildningsförvaltningen

Registrator till utbildningsförvaltningen

21 maj 2024

21 maj 2024