Vikarierande sekreterare

Arbetsbeskrivning

Sekreterare

Arbetsgivarverket är en medlemsstyrd statlig arbetsgivarorganisation. Medlemmar är 250 myndigheter, affärsverk och andra arbetsgivare med anknytning till det statliga området. Tillsammans utvecklar vi och samordnar den statliga arbets-givarpolitiken och tecknar kollektivavtal för 250 000 anställda.

Arbetsgivarverket söker vikarierande sekreterare

Arbetsgivarverkets stabsenhet söker en vikarierande sekreterare. Staben består av en ledningsprocess och en stödprocess. Inom Staben finns fyra sekreterare som arbetar med att ge administrativt stöd till kansliets cirka 65 medarbetare.

Arbetsuppgifter
Arbetsgivarverkets sekreterare arbetar med uppgifter som till exempel sedvanliga växel- och receptionsuppgifter, sekreterarstöd till kansliets medarbetare och chefer, ärende- och posthantering samt utbildnings- och mötesadministration. I arbetet ingår också frågor som rör våra lokaler, inköp av arbetsmaterial samt att vara kontaktperson gentemot våra leverantörer.

Det aktuella arbetet är ett föräldravikariat på heltid.

Arbetsgivarverkets värdegrund utgår ifrån värdeorden medlemsfokus, professionalism, engagemang, utvecklingsorientering och öppenhet.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har 3-årig gymnasiekompetens och minst tre års erfarenhet av arbete som sekreterare. Goda IT-kunskaper krävs, främst inom Office-paketet. Erfarenhet av arbete i reception är meriterande liksom erfarenhet av arbete i växel.

Som person är du driven och har ett naturligt intresse för arbete med service och admi-nistration. Du har god förmåga att organisera och samverka för att nå resultat och du är van att självständigt och kontinuerligt prioritera bland dina arbetsuppgifter. Utöver att ge administrativ service till kansliets medarbetare, är du i receptionen den som tar emot våra medlemmar och andra besökare. Arbetet kräver därmed hög grad av flexibilitet, servicekänsla, initiativförmåga och noggrannhet. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.


Övrigt
Arbetsgivarverket ligger i trevliga och centralt belägna lokaler på Kungsgatan 12-14 i Stockholm. Under 2014 kommer vi att flytta till nya lokaler på Sveavägen 44. Arbetsgivarverket tillämpar ett inkluderande synsätt och eftersträvar mångfald ur alla aspekter.

Tillträde snarast möjligt, enligt överenskommelse.

Vill du veta mer om arbetet, kontakta Helene Bryskhe, chef för stödprocessen, eller Åsa Kälvegård, HR-specialist, båda nås på telefon: 08-700 13 00.

Välkommen med din ansökan via e-post till rekrytering@arbetsgivarverket.se senast den 6 november 2013. Ange diarienummer 1310-0428-53 i ämnesfältet. Läs mer om Arbetsgivarverket på www.arbetsgivarverket.se.

Kontaktpersoner på detta företaget

HR-specialist Åsa Kälvegård
08-700 13 00
Chef Stödprocessen Helene Bryskhe
08-700 13 00
Gruppledare Camilla Stenemyr
08-700 13 00
Konsult Skill Annika Elfvingsson
013-473 81 63
Förhandlingschef Monica Dahlbom
08-700 13 00
Förhandlare Anders Stålsby
08-700 13 00
Förhandlare Åsa Krook
08-700 13 00
Utredare/Statistiker Malin Sundeby
08-700 13 00
Utredare/Statistiker Love Lundell
08-700 13 00
Chefsrekryteringskonsult Experis Anna Arborelius
072-537 50 11

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Arbetsgivarverket STOCKHOLM
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Föräldravikariat på heltid.
  • Publicerat: 22 oktober 2013

Besöksadress

Kungsgatan 12-14
None

Postadress

Box 3267
STOCKHOLM, 10365

Liknande jobb


31 oktober 2024

Praktikant inom administration sökes!

Praktikant inom administration sökes!

9 oktober 2024