Vikarierande webbstrateg till Vaxholms stad

Vikarierande webbstrateg till Vaxholms stad

Arbetsbeskrivning

Vill du arbeta bland människor som tycker om att göra skillnad för Vaxholmsbon och där du får många härliga kollegor?
Tveka inte, sök jobb hos oss!

Våra värdeord är Samspel, Engagemang och Respekt och de genomsyrar vår verksamhet och vårt förhållningssätt.
Att jobba i Vaxholms stad innebär att du kommer att arbeta i en liten kommun med hög ambitionsnivå, ges uppdrag med stort eget ansvar och
möjligheter att påverka. Vi värdesätter att du är intresserad av människor, har en god samarbetsförmåga och sinne för service.
Vi tycker också att det är viktigt att du är intresserad av att utvecklas och att du är engagerad i ditt arbete.

För mer information om Vaxholm:
http://www.vaxholm.se

Vaxholms stads kommunikationsenhet är en liten enhet med totalt tre medarbetare. Enheten ingår i Vaxholms stads kommunledningskontor. I samband med en barnledighet söker vi nu en vikarie till en roll som webbstrateg.

Enheten består av kommunikationschef och två kommunikatörer med olika inriktningar. Som medarbetare inom enheten behöver du kunna jobba både långsiktigt strategiskt och operativt och brett. Vi jobbar nära våra förvaltningar och stöttar verksamheterna i deras kommunikationsuppdrag. Arbetet utgår från Vaxholms kommunhus som ligger alldeles intill natur- och friluftsområdet Eriksö.

ARBETSUPPGIFTER
I din roll som webbstrateg är huvudinriktningen att:
1. du ansvarar för utveckling och dagligt underhåll av vår externa webb och vårt intranät
2. du bygger upp kunskaper om och ansvarar för tillgänglighetsfrågor i våra digitala kanaler.
3. Du medverkar i övriga förekommande arbetsuppgifter på kommunikationsenheten.

Externwebb:
Vår webbplattform är SiteVision. Till din hjälp i webbarbetet finns ett nätverk av lokala webbredaktörer som ansvarar för olika delar. Du coachar, utbildar och utvecklar stödet för redaktörsnätverket.

Intranät:
Sedan ett par år arbetar vi med implementering av Vaxholms stads värdegrund. Du får en viktig och rolig roll i arbetet med att vidareutveckla och synliggöra intranätet så att det överensstämmer med medarbetares behov och går hand i hand med värdegrunden.

Tillgänglighet:
Du har även rollen att upprätthålla tillgänglighetsanpassade digitala kommunikationskanaler. Vi behöver dig som intern expert och handledare för alla frågor kring tillgänglig kommunikation. Du utbildar och stöttar tjänstepersoner i tillgänglighetsfrågor.

Du är en skicklig webbredaktör med ett strategiskt webbtänk. Du är en dokumenterat bra skribent och du utrycker dig mycket bra i tal och skrift. Du är van att analysera och presentera förslag på utveckling utifrån webbstatistik. Du är mycket duktig på att arbeta med bilder.

Som medarbetare på kommunikationsenheten blir du en del av ett litet och engagerat gäng där vi jobbar nära varandra i högt tempo. Arbetet ställer krav på snabba, proffsiga leveranser, där ett krav är att all kommunikation är faktagranskad, korrekt och håller en hög nivå. Du arbetar mycket självständigt men har stor förståelse för ditt uppdrag som innebär att arbeta i en politiskt styrd organisation.

KVALIFIKATIONER
Du har en relevant akademisk examen inom kommunikation eller motsvarande kunskaper förvärvade på annat sätt som arbetsgivaren anser vara likvärdig med en akademisk examen. Du har tidigare erfarenhet av arbete som webbstrateg, webbprojektledare, webbredaktör eller liknande. Du är dokumenterat duktig bildbehandlare och van att arbeta i Photoshop.

För att vi ska trivas med varandra behöver du vara en kreativ person som ser möjligheter, är prestigelös och lösningsorienterad. Du har förmåga att bygga förtroende, prioritera och gillar att jobba med en bredd av kommunikationsfrågor. I akuta krislägen, och under de senaste åren med pandemi, har kommunikationsenheten varit involverad i operativt och strategiskt krisarbete. Jobbet kräver att du har förmåga att ställa om och prioritera utifrån situation.

Du är nyfiken på omvärlden och har en utpräglad känsla för att i din yrkesroll möta människor på rätt sätt, oavsett vem det är och oberoende av om arenan är digital eller fikarummet. Inom enheten, gentemot medarbetare och kommuninvånare är det för dig en självklarhet att förhålla dig till våra värdeord; SAMSPEL, ENGAGEMANG OCH RESPEKT.

I vår urvalsprocess kommer vi att lägga stor vikt vid din personlighet, referenser, ditt driv och din lyhördhet. Vi kommer även titta lite extra på hur din person och kompetens kan komplettera enheten.

ÖVRIGT
Välkommen med din ansökan via länk i annons. Vi tar inte emot ansökningar på annat sätt. Vi ser fram mot att ta del av din ansökan snarast. Vi kommer att kalla kandidater till intervju löpande.

Vaxholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Kontaktpersoner på detta företaget

Kommunikationschef Elisabeth Larsen Brolin
08-541 709 16

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Vaxholms Stad, Kommunikationsenheten
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 13 oktober 2021
  • Ansök senast: 27 oktober 2021

Besöksadress

Eriksövägen 27 Vaxholm
None

Postadress

Box 1
Vaxholm, 18583

Liknande jobb


17 januari 2024

15 januari 2024

Content & Communications Manager

Content & Communications Manager

15 januari 2024