Vikarietjänst på kundservice- 6 månader

Arbetsbeskrivning

Bemz designar och tillverkar personliga hemtextilier för dina IKEA-soffor, fåtöljer, stolar och mer.

Bemz levererar idag till 35 länder världen över via vår webbplats www.bemz.com. Samtliga våra hemtextilprodukter tillverkas först när kunden väljer sin produkt/textil-kombination och lägger sin beställning. Tack vare vår -just in time- produktionsprocess, finns nästan alla våra textilier tillgängliga för alla hemtextilprodukter.
Vi är ett litet familiärt företag med 20 medarbetare och arbetar för tillfället med 4 olika språk. Vår arbetstider är vanliga kontorstider måndag till fredag mellan kl.9.00 till 17.00.

Nu vill vi utöka vår team med en svensk talande medarbetare.

Arbetsuppgifterna:
* Konferera med kunder per telefon eller personligen för att ge information om produkter eller tjänster, ta eller lägga order, avbryta konton, eller få information om klagomål.
* Håll koll på kundinteraktioner eller transaktioner, uppgifter, registrering av förfrågningar, klagomål eller kommentarer, liksom vidtagit åtgärder.
* Kontrollera och säkerställa att lämpliga ändringar gjordes för att lösa kundernas problem.
* Kontakta kunderna att svara på frågor eller meddela dem om eventuella planerade justeringar av sina beställningar.
* Lösa kundernas problem eller fakturering klagomål genom att utföra aktiviteter som utbyte av varor, återbetalning av pengar eller justera räkningar.
* Ordna ersättning för varor som skickas tillbaka
* Har kontinuerlig kontakt med transport partner och förbereda fakturor för returnerade varor.
* Ta fram och granska all relevant information för att bedöma giltigheten av klagomål och för att fastställa möjliga orsaker.

Din Profil:
- Språkkunskap i engelska och svenska (som modersmål). Ytterliga språk är meriterande.
- Är engagerad, ansvarsfull och gillar att jobba i team.

Det är meriterande om du arbetat med liknande uppgifter tidigare. Du tar ansvar för ditt arbete, är noggrann och är van att arbeta med kollegor i team såväl som självständigt. Vi ser långsiktigt på uppdraget.

Du ska vara driven,målmedveten och uppskatta kontakten med nya människor och ha lätt för att uttrycka dig i både tal och skrift.

Att hantera datorn för dig är inga problem och du räds inte för nya program och system. Det är viktigt att du är en sann lagspelare, som tillsammans med dina kollegor hittar de bästa lösningarna, för våra befintliga som nya kunder.

Som person är du noggrann och lösningsorienterad och vill skapa resultat. Du är van vid att kommunicera över telefon och i kundkontakten är du lugn och serviceinriktad. Tempot kan ibland vara högt och det är då viktigt att du kan hålla dig fokuserad på uppgiften. Då vi är ett växande företag är det viktigt att du är öppen för att kartbilden kan ändras och vill vara med och bidra till teamets utveckling och positiva atmosfär. Du både vill och kan arbeta under eget ansvar.

Kontaktpersoner på detta företaget

Customer Service Manager Tina Strååt
+46 8 518 00 260 +46 8 518 00 260
Sales Manager Johan Klaesson
08 664 62 00
Marketing Manager Christie Bhachu

Annie Karlsson

Sammanfattning

Besöksadress

BIRGER JARLSGATAN 79
STOCKHOLM

Postadress

BIRGER JARLSGATAN 79
STOCKHOLM, 11356

Liknande jobb


Försäljning & rådgivning? Se hit!

Försäljning & rådgivning? Se hit!

6 maj 2024

6 maj 2024

Kundtjänstmedarbetare

Kundtjänstmedarbetare

6 maj 2024