Vill du arbeta med 2nd Line support?

Arbetsbeskrivning

2nd Line supporttekniker

Är du driven, social och sugen på nya utmaningar? Då skulle du passa bra hos oss! Vi på Xllnc Advise värdesätter en härlig arbetsmiljö där personalaktiviteter inte är ovanligt. Allt vi gör genomsyrar en gemensam värdegrund som utgår ifrån våra ledord Lyhördhet, Enkelhet, Tillgänglighet och Proaktivitet.

Nu söker vi en 2nd Line supporttekniker till vår kund med kontor i Stockholm.

I rollen som 2nd Line supporttekniker kommer du primärt att lösa ärenden som har eskalerats från dina kollegor i 1st Line. Arbetet innebär felsökning på en djupare nivå, där din analyseringsförmåga tillsammans med dina tekniska kunskaper kommer att komma väl till pass.

För rollen krävs det att du har arbetat med liknande uppgifter under de senaste åren och har en bred IT-kompetens. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av att arbeta med administration inom Active Directory samt arbetslivserfarenhet alternativt god kännedom inom Windows Server. Erfarenhet av SCCM är meriterande.

Ett krav för denna tjänst är att du är ITIL Foundation certifierad.


Vi kommer att lägga stor vikt vid din sociala kompetens, och att du har förmågan att kommunicera med olika typer av människor. Du är ansvarsfull, noggrann och drivs av problemlösning. Du har inga problem med ett självständigt arbete, lika väl som du gärna arbetar tillsammans med dina kollegor. Dina kommunikationsfärdigheter i svenska och engelska, såväl skriftligt som muntligt, är mycket goda.

I den här processen kommer vi att träffa kandidater löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före utsatt datum. Skicka därför in din ansökan redan idag, men under veckorna 29–30 har vi begränsade möjligheter att återkoppla på frågor kring rollen.

I denna rekrytering önskar vi inte någon hjälp av rekryterings eller bemanningsföretag.


Hos oss på Xllnc Advise får du goda utvecklingsmöjligheter både i din yrkesroll och på det personliga planet. Vi arbetar med många olika slags kunder vilket gör att du får möjlighet till varierande och spännande uppdrag. Vi erbjuder dig en tillsvidareanställning med en fast månadslön vilket gör att du kan fokusera på ditt uppdrag utan att vara orolig över framtiden.

Kontaktpersoner på detta företaget

Lotta Blanck, HR
0725136700
Niclas Almgren, VD
073-519 24 23
Lotta Blanck, HR/Konsultchef
072-513 67 00
Lotta Blanck, HR & Business Area Manager ITIL Consulting
+46 72 513 67 00
Helena Feldt, Business Area Manager
0709837847

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Xllnc Advise Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 12 juli 2017

Besöksadress

Sveavägen 155, Plan 10
None

Postadress

Sveavägen 155, Plan 10
Stockholm, 11346

Liknande jobb


11 maj 2024

3rd Line Specialist

3rd Line Specialist

26 april 2024

3rd Line Specialist

3rd Line Specialist

26 april 2024

9 maj 2024