Vill du arbeta med service och IT?

Arbetsbeskrivning

Vi på Acon har roligt tillsammans och kan vara lite tokiga, men vi är också riktigt duktiga på det vi gör! Vi söker dig som gillar att vara i kontakt med kunden, att kunna sätta sig in i kundens situation och lösa deras behov. Om du är sugen på att utvecklas inom företaget kommer du få goda förutsättningar för det, det finns tydliga steg i organisationen, där Service Desk är det perfekta stället att börja din resa på.

Information om tjänsten
Acon samarbetar med Professionals Nord i denna rekrytering av en Service Desk technician. Du kommer att bli anställd hos ”de med berget”, Acon alltså. Du skickar in din ansökan till Professionals Nord och hoppas sedan på det bästa. Lycka till!

Acon är idag 30 st anställda och huvudkontoret ligger i Lycksele, men kontor finns även i Umeå och du väljer själv var du vill utgå ifrån. Acon ser positivt på kvinnliga sökanden och ett uttalat mål är att vara minst 20 % kvinnor på företaget, inte dåligt för ett företag i IT-branschen!

Servicedesk hos Acon består av olika led. Det finns en förstalinje, en andralinje, en tredjelinje samt tekniskt kundansvariga. Dina arbetstider innefattar kvällar och helger men det är teamet tillsammans som sätter schemat och där har du möjlighet att anpassa tiderna.


Arbetsuppgifter
Till Service Desk kan användarna vända sig med alla IT-relaterade frågor, incidenter och beställningar. Din uppgift är att se till att kunden är nöjd. Detta innebär oftast att du löser situationen som uppstått eller agerar professionellt mot kunden och skickar vidare ärendet. Det finns rutiner och tydliga riktlinjer för hur du löser de olika situationerna.

Acon levererar rätt IT med maximalt värde till sina kunder. Detta innebär bland annat att du inte arbetar utifrån krav på att ett ärende inte får ta för lång tid. Självklart arbetar du effektivt men det viktigaste är att kundens situation löser sig.

Du arbetar dagligen i Acons ramverk för ärendehantering, ITSM. Där rapporterar du incidenter, förfrågningar, beställningar och annan administration.

Vanliga uppgifter du gör i vardagen:
• Svara på allmänna IT-frågor
• Ta emot och hantera beställningar
• Felsöka PC eller MAC
• Felsöka skrivare, kassasystem, tablets.
• Hantera Exchange och Active Directory

De svårare ärendena skickar du vidare till en annan linje inom Service Desk. En del av supporten förs också mot engelsktalande kunder.


Vi söker dig som
Har grundläggande teknisk kunskap inom hårdvara och mjukvara. Du bör ha kunskap i Microsofts standardprodukter och det är meriterande om du har erfarenhet av Apples produkter. Körkort är ett krav. I arbetet behöver du kunna kommunicera tydligt i tal och skrift på både svenska och engelska.

Vi tror att dina personliga egenskaper är avgörande för hur väl du kommer trivas i rollen. Vi har valt ut egenskaper som är viktiga för uppdraget: Vi ser att du är tydlig och professionell i din kommunikation med Acons kunder. Du är stabil och noggrann i ditt arbete och strävar efter att bli bättre. Vidare ser vi att du har ett tekniskt intresse för att du skall trivas i rollen som Service Desk technician.


START: Enligt överenskommelse
OMFATTNING: Heltid
STAD: Umeå eller Lycksele
URVAL: Sker löpande
KONTAKT: Tobias Lind

Sök tjänsten genom att klicka på ”sök jobbet” nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urval- och intervjufasen. Om du vill kan du även skapa en användare och ladda upp ditt CV och personliga brev. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på info@professionalsnord.se


Information om kundföretaget
Acon har ett av Europas säkraste datacenter, på hemligstämplad plats beläget djupt nere i det norrländska urberget. Företaget är specialiserade på serverdrift och managed hosting samt underhåll av affärskritiska IT-funktioner för små och medelstora företag. Läs mer på www.acon.se

Om oss
Vi vet av erfarenhet att du som medarbetare är den viktigaste resursen för företagen. Därför arbetar vi med kvalité och personlig matchning till alla våra tjänster för att hitta rätt jobb för dig. Vi satsar på att skapa och bibehålla arbetstillfällen i Norrland genom personaluthyrning och rekrytering. Hos Professionals Nord finns en gedigen branscherfarenhet och en gemensam vision – För ett starkare Norrland! Läs mer om oss på www.professionalsnord.se.

Kontaktpersoner på detta företaget

Johan Lennartsson

Linnea Lindberg

Tobias Nilsson

Moa Markgren

Linnea Lindberg

Linnea Lindberg
0720502293
Sara Gagner

Mattias Matsson
072-0502292
Ida Andersson

Sara Gagner

Sammanfattning

Besöksadress

Storgatan 18, Sundsvall
None

Postadress

Storgatan 18
Sundsvall, 85230

Liknande jobb


Servicekoordinator - Scanjet i Sjöbo

30 november 2023

Administrativ koordinator

Administrativ koordinator

15 december 2023

Lotsplanerare, Gävle

Lotsplanerare, Gävle

13 december 2023