Vill du arbeta som aktiverare för våra äldre i Partille kommun?

Vill du arbeta som aktiverare för våra äldre i Partille kommun?

Arbetsbeskrivning

Partille kommun har idag nära 40 000 invånare och är en förstad i utveckling. Det är upp till oss 2 900 anställda att leverera kvalitet och service som gör det gott att växa upp, arbeta och leva i Partille. Detta med grund i våra värdeord: allas lika värde, professionalitet och framåtanda.

ARBETSUPPGIFTER
Vill du ha ett jobb som bidrar till någon annans guldkant i vardagen? Då har vi jobbet för dig! Vi söker nu dig som vill arbeta som aktiverare inom äldreomsorgen på 80%. Tjänsterna är tidsbegränsade till och med årsskiftet.

Din roll innebär att du initierar, planerar, samordnar och driver aktiviteter på särskilda boenden, både i grupp och individuellt. Du kommer att samarbeta med vår aktivitetssamordnare och lyssnar in önskemål om aktiviteter från våra äldre. Det kan exempelvis handla om promenader, högläsning, quiz, målarverkstad, caféverksamhet och mycket annat.

Vi kan utlova ett meningsfullt jobb som bidrar till ett aktivt och innehållsrikt liv för våra äldre. Din roll gör skillnad!

KVALIFIKATIONER
För att lyckas i rollen som aktiverare är du initiativrik, handlingskraftig och har förmåga att entusiasmera och engagera andra människor. Arbetet innebär till stor del att du ska kunna arbeta självständigt men även ha förmåga att samarbeta med andra.

För att få arbeta hos oss behöver du vara minst 18 år fyllda den dagen du börjar arbeta. Du har en avslutad gymnasieexamen och vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av någon form av ledaruppdrag, såsom idrottsledare, lägerledare eller liknande. Du är van vid att använda digitala verktyg då du kommer vara behjälpliga med i-pads för våra äldre.

Stort vikt kommer läggas vi personlig lämplighet vilket för oss innebär att du delar våra värdeord om allas lika värde, professionalitet och framåtanda.

Vi tillsätter tjänsterna löpande så vänta inte med din ansökan!

ÖVRIGT
Vi eftersträvar mångfald bland personalen avseende kön, ålder och kulturell/etnisk bakgrund.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka online via länk i annonsen och inte via e-post eller i pappersformat.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Före erbjudande om anställning ska ett godtagbart utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas.

Kontaktpersoner på detta företaget

Äldreomsorgschef Anita Mattisson
031-792 16 20
Nås genom kommunens växel
031-792 10 00
Enhetschef Katrin Persson
031-7929640
administratör Kathy Olausson
031-7929891
Facklig företrädare nås genom kommunens växel
031-792 10 00
Äldreomsorgschef Malin Johansson
031-792 16 20
Tf Avdelningschef Sten-Åke Siewertz

Enhetschef Cia Paunila
031-7929607
Avdelningschef Gunilla Lundgren
031-792 16 20
Enhetschef Lena Sjöö
031-792 97 94

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Partille kommun, Äldreomsorgen
  • 4 platser
  • 3 - 6 månader
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 28 augusti 2020
  • Ansök senast: 11 september 2020

Besöksadress

43382 Partille
None

Postadress

Gamla Kronvägen 34
Partille, 43382

Liknande jobb


kvalitet ansvarig

kvalitet ansvarig

8 maj 2024

Kvalitetstekniker

3 maj 2024