Vill du bli vår Lönespecialist?

Arbetsbeskrivning

Vi söker en Lönespecialist som kan hjälpa oss att se över vår löneprocess. Du tar ägandeskapet för hela vårt lönearbete för en fortsatt utveckling i takt med att bolaget växer. I rollen kommer du ha många kontaktytor såsom chefer, medarbetare och externa partners gällande löne,- försäkrings- och pensionsfrågor.

Om tjänsten
Rollen innebär främst att styra upp processen med lönearbetets alla delar, från kontroll till beredning samt rapportering till myndigheter och pension. Mer specifikt innebär tjänsten att:


• Ta fram rutin för rapportering till SCB samt Försäkringskassan
• Ta fram rutin för pensionsrapportering
• Månatlig AGI-hantering (inkl. kontroller) för rapportering till Skatteverket
• Säkerställa kvalité och utveckla vår löneprocess
• Implementera tidsrapporteringsprocesser och system
• Genomgång av grundläggande systemförvaltning av lönesystemet för att ombesörja korrekt utfall av lönedata i enlighet med gällande villkor (avtal och lagar)
• Ge support (besvara frågor) och ge information i alla förkommande lönefrågor till chefer och medarbetare

Du kommer att ha det övergripande ansvaret för översynen av vår löneprocess. Till din hjälp har du två löneadministratörer. Du kommer ha ett nära samarbete med HR kring löneadministration.

Om dig
Du har arbetat med löneprocessen som helhet under minst 3 års tid och är van vid att arbeta på ett effektivt och strukturerat sätt samt har ett brinnande intresse för löneyrket. Har du vana av att arbeta i Hogia är det meriterande.

Du är en jordnära och prestigelös person som har integritet och är självgående i dina arbetsuppgifter. Du agerar beslutsamt och tänker nytt med en ständig vilja att utvecklas i din roll. Du trivs i ett företagsklimat som förändras och utvecklas i snabb takt.

Då vi är ett mångkulturellt bolag krävs det att du är en god kommunikatör som har lätt för att kommunicera i både tal och skrift på svenska så väl som på engelska. Du har goda kunskaper i Word/Excel

Botrygg som arbetsgivare
Vi är övertygade om att nöjda medarbetare ger goda resultat. Vi arbetar aktivt för att vara en arbetsplats som våra anställda kan rekommendera till andra, en arbetsplats där de anställda känner trygghet och delaktighet. Vi strävar efter att vara en stimulerande arbetsplats där medarbetarna utvecklas professionellt och intellektuellt. Många olika personligheter, roller och bakgrunder behövs. Det finns ingen ambition att stöpa alla medarbetare i samma form. Alla ska ha samma målbild men vi är övertygade om att olikheter främjar kreativitet och kvaliteten.

Botrygg är ett snabbt växande företag med en platt organisationsstruktur och korta beslutsvägar. Företaget har mycket internationella relationer och en mångfald bland våra anställda. 

Ansökan
Tjänsten är en allmän visstidsanställning på 6 månader eller kontrakt med firma. Placering är på vårt huvudkontor i Linköping som är beläget på Junkersgatan 1.

Inkom med din ansökan senast den 28 augusti.

Vid anställning kommer vi ta en kreditupplysning samt stämma av mot belastningsregistret.

Välkommen med din ansökan!

Annonssäljare, rekryteringsföretag med flera undanbedes att kontakta oss i denna rekrytering

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Botrygg Bygg AB
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 juli 2022
  • Ansök senast: 28 augusti 2022

Postadress

Junkersgatan 1
LINKÖPING, 58103

Liknande jobb


Administratör

Administratör

25 mars 2024