Vill du göra skillnad på riktigt?

Vill du göra skillnad på riktigt?

Arbetsbeskrivning

Samtrans Omsorgsresor AB och deras åkerier är Sveriges ledande företag när det gäller transporter för personer med särskilda behov. Samtrans jobbar framförallt på uppdrag av kommuner och landsting och har idag cirka 175 anslutna åkerier med 750 fordon och lika många förare. På Samtrans kontor arbetar drygt 100 personer. Samtrans är ett växande företag som har en engagerad företagskultur som präglas av respekt, samhörighet och mångfald.

Samtrans arbete med kvalité når ständigt nya höjder – Men vi kan alltid sikta högre! Majoriteten av våra resenärer har särskilda behov och Samtrans är för många en nödvändig och livsviktig funktion i livspusslet. För att kunna sikta ännu högre i vårt kvalitetsarbete söker vi nu två reklamationshandläggare! Tillsammans kommer ni bilda ett team på tre personer och utgöra en viktig funktion för företaget.

Samtrans avvikelseprocess innebär att objektiva reklamationshandläggare utreder inkommande avvikelser, gör uppföljning, återkopplar till kunderna men också lyfter förbättringsbehov utifrån avvikelsernas natur. Målet för avdelningen är att förhindra uppkomsten av återkommande avvikelser och skapa en kontinuerlig kvalitetsutveckling för hela verksamheten. Vi ska vara med och bidra till ett inkluderande samhälle.

Det dagliga arbetet leds av vår seniora reklamationshandläggare men samtliga på avdelningen rapporterar till kvalitetschef.  

Arbetsuppgifter
Som reklamationshandläggare arbetar du med att hantera, utreda och återkoppla inkomna avvikelser och kundsynpunkter utifrån interna och externa krav. Du kommer också arbeta med att, utifrån avvikelserna, återföda verksamheten med förbättringar för att förhindra återkommande avvikelser. De huvudsakliga arbetsuppgifterna innefattar bland annat:


• Klassificera, utreda, förebygga och återkoppla avvikelser
• Upptäcka mönster, utföra orsaksanalyser och ta fram förbättringsåtgärder
• Utreda begäran om vite alternativt ersättning
• Bidra till kontinuerlig utveckling av reklamationsprocessen
• Samverka, på operativ nivå, med externa avtalsparter
• Delta aktivt i förbättringsaktiviteter
• På sikt kunna driva lättare förbättringsprojekt

 

Dina egenskaper 
Vi söker dig som har stor digital systemvana och branscherfarenhet.

Du har ett strukturerat arbetssätt som präglas av ett helhetsperspektiv.

Du trivs i en miljö som utmärks av engagemang och samarbete och du kan hantera ett högt tempo med bibehållen kvalitet.

Lyhördhet och förmåga att hantera tuffare samtal värdesätts.

För att du ska trivas i rollen bör du kunna hantera många kontaktytor på kontoret och vara nyfiken.

Stor vikt läggs vid dina personliga egenskaper och din förmåga att uttrycka dig väl i skriven text.

 

Anställningsvillkor

Tillsvidareanställning med förtroendearbetstid måndag till fredag, som möjliggör flexibla arbetstider inom givna ramar.

Omfattning: Heltid

Tillträde: Omgående

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniel Sandfeldt,

Sammanfattning

  • Arbetsplats: https://samtrans.se/
  • 2 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 mars 2021
  • Ansök senast: 3 april 2021

Besöksadress

Korta Gatan 7, 10 tr
None

Postadress

Korta Gatan 7, 10 tr
Solna, 17106

Liknande jobb


Kvalitetsansvarig

Kvalitetsansvarig

15 maj 2024

Barnrättsstrateg

Barnrättsstrateg

15 maj 2024