Vill du jobba som receptionist på vackra Sydkoster?

Arbetsbeskrivning

Nu söker vi dig som har jobbat 1-2 år som receptionist inom hotellbranschen och vill arbeta i en naturskön miljö på vackra Sydkoster. Tycker du om att arbeta med människor och ger alltid bästa möjlig service? Har du även erfarenhet av bokningssystemet Techotel Picasso? Då är det här drömjobbet för dig!

OM TJÄNSTEN
Academic Work söker för Hotel Kosters räkning en receptionist. Hotel Koster ligger vackert till ute på Sydkoster och du tar dig enkelt dit med hjälp av färja från Strömstad. Oavsett arbetstider har du möjlighet att ta dig till och från jobbet på ett smidigt sätt.

Den här rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Hotel Kosters önskemål är därför att alla samtal och mail kring tjänsten går till Academic Work

Academic Work är Home of the Young Professionals. Vi vänder oss till dig som är akademiker och fortfarande studerar på högskola/universitet, är nyutexaminerad eller har några års arbetslivserfarenhet.
Uppdraget är en del av vår personaluthyrning. Du kommer vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult hos Hotel Koster. Hotel Kosters intention är att du på sikt ska kunna bli anställd direkt hos dem, förutsatt att alla parter är nöjda med samarbetet.

Som konsult på Academic Work erbjuds du:


* Kollektivavtal: Samtliga våra tjänster omfattas utav kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc.
* Dedikerad konsultchef: Som anställd på Academic Work får du en ansvarig konsultchef som finns tillgänglig under hela din anställningsperiod. Konsultchefens uppgift är att hjälpa dig utvecklas i din yrkesroll samt säkerställa att du trivs på din arbetsplats.


ARBETSUPPGIFTER
Som receptionist kommer du att arbeta med förstklassig kundservice gentemot hotellets gäster. Du kommer att ansvara för bokningar, ombokningar samt in- och utcheckning. För att kunna utföra dessa arbetsuppgifter använder sig Hotel Koster av bokningssystemet Techotel Picasso. Vidare kommer du arbeta med att informera både gäster och medarbetare, ta inkommande samtal och mail. Du kommer arbeta främst vardagar mellan 08.00-17.00, men nu under lågsäsongen kommer du arbeta varannan helg och det kan även förkomma enstaka kvällspass.

VI SÖKER DIG SOM
* har 1-2 årserfarenhet som receptionist inom hotellbranschen


* har erfarenhet av bokningssystemet Techotel Picasso
* flytande svenska och engelska i tal och skrift


Som person är du serviceminded och professionell i bemötandet av gästerna på hotellet. Då du kommer arbeta med flera arbetsuppgifter parallellt ser vi att du är strukturerad och flexibel i ditt arbete. Vidare ser vi att du har en god förmåga att prioritera och tycker om att vara gästernas främsta kontakt.

Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan. Vi går igenom urvalet löpande.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på gbg05@academicwork.se under kontorstid. Kopiera gärna in länken till annonsen i ditt mail.

UPPDRAGETS UPPSKATTADE OMFATTNING: 6 månader med möjlighet till förlängning

START: omgående

ARBETSTID: främst 08.00-17.00

SKYDD FÖR DEN PERSONLIGA INTEGRITETEN
När du skickar in din ansökan till Academic Work godkänner och samtycker du till att Academic Work behandlar dina personuppgifter enligt Personuppgiftslagen. Läs mer under vår PuL-sida.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Hotel Koster är Kosteröarnas enda kompletta hotell med utrymme för både nöje och konferenser. Hotellets läge och tillgänglighet erbjuder en unik upplevelse på denna natursköna och rofyllda västkustö. Hotel Koster är beläget på Sydkoster 40 minuters båtresa utanför Strömstad.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work Stockholm
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Enligt avtal
  • 6 mån 08.00-17.00
  • Publicerat: 31 mars 2015

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


Assistent

16 april 2024

16 april 2024