Vill du utvecklas inom redovisning och controlling?

Arbetsbeskrivning

Vi söker nu en ekonom som vill utvecklas till vår kund Expand International AB


Om kunden: Nu söker vi någon som vill arbeta omväxlande med redovisning och controlling till vår kund Expand International AB. Tjänsten är belägen på Expands huvudkontor som ligger vid Globen i Stockholm. Företaget har sälj- och marknadsbolag i Frankrike, Storbritannien, Tyskland, USA och Sverige. Expand är föregångare inom tillverkning och marknadsföring av portabla mediadisplayer och ett av de ledande företagen på världsmarknaden. Genom att erbjuda möjligheten att marknadsföra sig direkt där målgruppen finns har Expands produkter blivit en avgörande del av företags och organisationers mediamix världen över.


Om tjänsten:
Tjänsten som financial controller innebär viss redovisning men med tyngdpunkt på controlling med uppföljning och stöd främst till den europeiska verksamheten. Rollen innefattar många olika delar och även ett visst ansvar för systemadministration. Du kommer att arbeta i ett ekonomiteam på 5 personer. Några av de arbetsuppgifter som tjänsten innefattar är bland annat:



- Delaktighet i budget, prognos och uppföljningsprocesserna
- Månadsrapportering i form av bland annat kostnadsställerapport, cash flow samt balans- och resultaträkning
- Ansvar för redovisningen i Tyskland, England och Frankrike
- Visst ansvar för systemadministration och registervård
- Diverse ad-hoc uppgifter och interna projekt



I rollen kommer du att ha ett nära samarbete med både redovisningschef och business controller.


Möjligheter: I aktuell roll finns det goda möjligheter att utvecklas. Du kommer att arbeta brett med en god inblick i verksamheten. Du kommer även att få arbeta med trevliga kollegor i en organisation där det är högt i tak.


Krav: Vi söker dig som har arbetat minst 1 år med redovisning samt har ett intresse för att utvecklas inom controlling. Du är utbildad civilekonom alternativt gymnasieekonom med motsvarande arbetslivserfarenhet. Har du tidigare arbetat med controlling är detta meriterande. Du bör även ha mycket god vana av att arbeta i Excel, samt vana från att arbeta i affärssystem. Har du arbetat i Jeeves eller Qlickview är detta ett plus. Vi ser också gärna att du är intresserad av och har fallenhet för att arbeta med system. Du bör även hantera både svenska och engelska flytande i tal och skrift. Som person är det viktigt att du trivs med att arbeta i en mindre organisation samt är självgående och arbetar proaktivt. Du bör även vara social, flexibel, noggrann och analytisk.


Tillträde, omfattning och anställning: Tjänsten är en hyrrekrytering vilket innebär att du först anställs av Hero och arbetar ute hos vår kund för att sedan anställas av kunden. Arbete föreligger under kontorstider, heltid, med start omgående.


Hur söker du?
Vi tar emot ansökningar via vår hemsida där du genom att klicka på knappen ”ansök” längst ner i annonsen registrerar ditt cv och personliga brev innehållande en beskrivning av ditt intresse för tjänsten. Vi går igenom ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har löpt ut.

Har du frågor besvaras dessa av rekryteringsansvarig Natalie Ebenfelt på tele 08 – 400 25 860 eller rekrytering@hero.se.


Vi ser fram emot att läsa din ansökan!


Söker du via mobilen?
Det går jättebra att bifoga ditt cv när du har tillgång till en dator. Kom ihåg din inloggning och komplettera informationen så snart som möjligt så har vi allt vi behöver för att du ska bli aktuell för intervju!



“We are heart working”


Vi på Hero specialiserar oss på personaluthyrning och rekrytering i Stockholm. Bolaget växte fram genom viljan att ta vara på erfarenhet från branschen och att samtidigt bidra i ett större samhällsperspektiv. Det har vi uppnått genom att alltid jobba med hjärtat. För oss betyder det att vi aldrig tummar på kvalitet, att vi är personliga och att vi alltid strävar efter att bygga långsiktiga relationer. Det betyder också att vi är ärliga mot kandidater, konsulter, kunder och oss själva. Det visar sig dagligen vara det roligaste och mest lyckade sättet till framgångsrika samarbeten.

Kontaktpersoner på detta företaget

Konsultchef Daniel Engblom
08-684 25 230
Konsultchef Poria Mehdizadegan
08-400 25 247
Daniel Engblom
08-400 25 860
Rekryterare Viktoria Berg
08-400 25 860
Konsultchef Ninwa Youssef
08-400 25 860
Konsultchef Poria Mehdizadegan
08-400 25 247
Konsultchef Daniel Engblom
08-684 25 230
Konsultchef Ninwa Youssef
08-400 25 860
Konsultchef Ninwa Youssef
08-400 25 247
Daniel Engblom
08-684 25 230

Sammanfattning

  • Arbetsplats: HERO AB STOCKHOLM
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid Visstid
  • Publicerat: 16 maj 2016

Besöksadress

Liljeholmstorget 7
STOCKHOLM

Postadress

Liljeholmstorget 7
STOCKHOLM, 11763

Liknande jobb