Vill du vara med och starta upp ett assistansuppdrag från grunden?

Vill du vara med och starta upp ett assistansuppdrag från grunden?

Arbetsbeskrivning

Om vår uppdragsgivare
Uppdragsgivaren är en trevlig och social man i 55-års åldern, som till följd av den neurologisk diagnosen ALS precis har blivit beviljad personlig assistans dygnet runt. Han bor tillsammans med sin fru i ett hus i Sävedalen/Partille, nära bra kommunikationer.
Du som söker
Vi ser fördelar med en mixad arbetsgrupp och välkomnar både män och kvinnor att söka. För uppdragsgivarens trygghet, och då vi vill skapa en trygg och stabil grupp, vill vi att du som söker tjänsten ser arbetet långsiktigt. Vi vill att du har tidigare erfarenhet av att arbeta som personlig assistent eller likvärdigt yrke. Det är inte ett krav, men det är meriterande om du har erfarenhet av att assistera assistansanvändare som har behov av andningshjälpmedel och PEG.
Vidare är det viktigt att du är en ödmjuk, engagerad och en lyhörd person. Du är positiv och har lätt för att samarbeta både med uppdragsgivaren och med dina kollegor (både i gruppen och i administrationen). Att du är flexibel och lösningsfokuserad är också viktiga egenskaper för att assistansen ska fungera.
Då uppdragsgivaren behöver ditt stöd i sin kommunikation, är det viktigt att du behärskar språket mycket väl både i tal och skrift.
Om de lediga tjänsterna
Ditt arbete kommer att innebära att finnas tillgänglig för tillsyn och att assistera uppdragsgivaren praktiskt med allt han behöver i sin vardag. Du är hans armar och ben och assisterar honom med allt från hygien, måltider, på- och avklädning till hushållssysslor och aktiviteter i- och utanför hemmet.
Vi söker nu personer som vill vara med och starta igång assistansuppdraget från grunden. Vi kommer att ha ett schema som bemannas dygnet runt med aktiv assistans under natten. Vid vakanser är det viktigt att hjälpas åt och för att lösa situationen.
Specificera gärna dina önskemål om tjänstgöringsgrad samt önskemål om pass (dag, nattpass) i din ansökan. Önskar du en heltidstjänst finns möjlighet att arbeta hos flera av våra uppdragsgivare.
Eftersom vi behöver sätta igång assistansen snarast, så kommer arbetet med intervjuer att ske löpande. Detta innebär att tjänsterna kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Som rutin tar vi in ett utdrag från belastningsregistret vid alla nyanställningar. Du ansöker själv om detta via polisens hemsida https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/
Om Konsensus Personlig Assistans
Konsensus Personlig Assistans är arbetsgivare och anordnare av assistansen. Vi är en assistansanordnare med stark värdegrund och stor kompetens i frågor som rör personlig assistans. Kunskap, Engagemang och Respekt är ledorden som genomsyrar hela verksamheten och allt vi gör. För oss är dessa ledord avgörande i strävan efter att uppnå kvalitet i varje uppdrag och i varje assistanssituation.
Inom Konsensus Personlig Assistans ser vi arbetsmiljöarbete och våra anställdas möjlighet till kompetensutveckling som ett viktigt led i att säkerställa kvaliteten i den personliga assistansen.
Vi tillämpar individuell lönesättning och följer kollektivavtal mellan Fremia-Kommunal. Trivsel, samhörighet och utveckling är viktigt hos oss på Konsensus och vi vill erbjuda våra anställda ett kontinuerligt stöd och möjlighet till utbildning/fortbildning och friskvård.
Vill du veta mer om Konsensus Personlig Assistans är du välkommen att besök vår hemsida www.konsensus-assistans.se

Artiklar i detta ämnet

  1. Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Konsensus Personlig Assistans AB Partille
  • 4 platser
  • Tills vidare
  • Deltid
  • Fast och rörlig lön
  • Publicerat: 2 februari 2022
  • Ansök senast: 4 mars 2022

Besöksadress

Boställsvägen 18
Partille

Postadress

Boställsvägen 18
Partille, 43341

Liknande jobb


2 juni 2024