Vill du vara med och utveckla TDC:s största kunder?

Arbetsbeskrivning

Vi söker nu en Service Account Manager som självständigt driver och utvecklar relationen till några av TDC:s största kunder. Du kommer att leverera TDC:s Samverkanstjänster till större kunder och delta i att förädla och effektivisera tjänsten och dess innehåll. Brinner du för teknik, service och kundnöjdhet? Då kan detta vara något för dig!

Målet med TDC:s Samverkanstjänst är att upprätthålla en affärsrelation som är god, utvecklande och till nytta för såväl våra kunder som oss som leverantör. Detta uppnås bl.a. genom att säkerställa avtalade åtaganden genom målstyrning och uppföljning av tjänsteleveransen samt att kontinuerligt utveckla och optimera tjänsten och våra samarbeten med kunderna.

Som SAM blir du ansvarig kontaktperson mot ett antal av våra större kunder och bistår dessa genom att:

• Planera och genomföra driftmöten med kunderna
• Analysera och leverera statistik samt följa upp incidenter
• Tillsammans med säljansvarig och tekniskt säljstöd planera för aktiviteter, uppgraderingar m.m. i syfte att optimera leveransen och samarbetet med kunden
• Proaktivt föreslå vidareutveckling av kundens lösning
• Dokumentera avvikelser och/eller överenskommen praktisk tolkning av avtalet     
• Ansvara för ekonomiskt utfall mot kalkyl samt analysera utfall och föreslå åtgärder
• Hantera vitesdiskussioner

Vem är du?

Vi söker dig som har:

• Minst 5 års erfarenhet av IT- och/eller telekommunikation i en kundnära roll
• I grunden en kommersiell alternativt teknisk högskoleexamen eller motsvarande kunskaper inhämtade genom praktisk yrkeserfarenhet
• God förmåga att driva projekt och koordinera interna resurser
• God förståelse för affärer och ekonomisk uppföljning
• Analytisk förmåga
• Goda kunskaper i tal och skrift i såväl svenska som engelska
• B-körkort

Som person har du högt eget driv och motiveras av att arbeta mot uppsatta mål. Du arbetar strukturerat och självständigt samtidigt som du är bra på att bygga relationer och skapa engagemang i interna och externa arbetsteam. Genom din servicekänsla, ärlighet och inställning att problem är till för att lösas, skapar du trovärdighet och värde för dina kunder. Du är lyhörd för kundens behov samtidigt som du är pedagogisk och har en naturlig pondus, vilket gör att du skapar goda och lösningsinriktade samarbeten med människor i olika roller och med olika personligheter. Du skapar affärsmöjligheter genom din förmåga att bygga långsiktiga relationer, ditt engagemang och din handlingskraft.

Placeringsort: Då TDC har kontor över hela Sverige kan detta anpassas beroende av rätt kandidat, önskvärt dock Stockholm, Göteborg, Mälardalen eller något av våra kontor i norra regionen.

Vi erbjuder

Hos oss kommer du att få utmanande arbetsuppgifter i en organisation som tycker att kommunikation är viktigt. Våra kunder ställer höga krav på sina kommunikationslösningar vilket ger möjlighet att arbeta i framkant inom området. Du kommer att arbeta in en stimulerande företagskultur som präglas av Värdeskapande, Engagemang och Trovärdighet. Vår vision är att vara nummer ett på företagsmarknaden i Sverige. Inte störst, men bäst.

Urvalsprocessen kommer att ske löpande varför vi gärna vill ha din ansökan så snart som möjligt. För att inkluderas i urvalet ber vi dig att genomföra alla steg i urvalsprocessen där vi använder oss av personlighetstester samt videointervju. Ett mail med instruktioner kommer att skickas ut till dig efter att du registrerat din ansökan. Genom att vi använder både tester och videointervju får vi en objektivare rekryteringsprocess och kan på så sätt aktivt arbeta för att uppnå mångfald inom TDC.

Press- och nyhetsrum: mynewsdesk.com/se/pressroom/tdcsverige
Twitter: twitter.com/tdcsverige
Linkedin: TDC Sverige
Webb: tdc.se

Facklig kontaktperson:
Unionen Christer Svedberg, telefon: 08-519 81248
SEKO Lars-Ove Hedman, telefon: 0708-241029
Akademikerna Hassan Akhlaghi, telefon: 08-519 81539

Kontaktpersoner på detta företaget

HR Business Partner Lovisa Nordquist

Manager Erik Hulphers
08-51981360
Louise Anderberg

Manager Liselott Forslöf
08-51981747
HR Business Partner Torbjörn Severin
0701 - 181 00 88
Manager Nicklas Dubén
08-56310201
HR Business Partner Torbjörn Severin

Manager Jessica Bos
0906951733
Louise Anderberg

Trine Sandberg

Sammanfattning

  • Arbetsplats: TDC Sverige AB Sollentuna
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enl. ök
  • Heltid Heltid tillsvidare
  • Publicerat: 26 april 2016

Besöksadress

Norra Malmvägen 143
None

Postadress

Norra Malmvägen 143
Sollentuna, 19162

Liknande jobb


Kvalitet, miljö- och säkerhetschef till Gunnebo Industrier AB

30 oktober 2024

Quality Manager to ASEPT International AB

Quality Manager to ASEPT International AB

23 september 2024