Villa Brevik söker reception- och konferensvärd

Arbetsbeskrivning

Villa Brevik är en privatägd och familjär fyrstjärnig (kronor) konferensanläggning på Lidingö med 70 hotellrum, 14 konferenslokaler, restaurang för 140 personer, nybyggd vinterträdgård, välsorterad pub, relax etc. Vi arbetar med stort kvalitetstänkande som genomsyrar service och gastronomi. Vi ingår i Svenska Möten och har 4 "kronor" av fem i kvalitetssäkring. Vi är medlemmar i SHR Vi söker dig som älskar att arbeta med människor och som vill ge det "lilla extra" av service till våra gäster. Deltid 50-75%, heltid eller extra. Du har minst 3 års arbetserfarenhet från hotell och- eller konferensverksamhet och erfarenhet av att jobba i bokningssystem. Gymnasial utbildning, gärna inom service eller försäljning. Vid extratjänst kan kortare tid av erfarenhet accepteras. Arbetspassen är i regel vardagar men även helger förekommer. Ditt arbete består främst av att vara våra gäster behjälplig, svara i telefon, in-& utcheckning, konferensplanering samt sköta allmänna receptionsuppgifter. Vi arbetar i hotelldatasystem Spectra. Som person är du utåtriktad, entusiasmerande och lyhörd inför dina gäster och medarbetare, då receptionen är "hjärtat" i hela verksamheten. Du ska vara organisatorisk, noggrann och ha ypperligt kvalitets- och servicetänk. Du Ser möjligheter och lösningar och är beredd att lägga ner mycket energi i din nya befattning och ständigt vilja överträffa gästens förväntningar. Du ska kunna uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska. Engelska ska du kunna uttrycka dig väl i tal och skrift. Bra kollektiva kommunikationer, 33 minuter från T-Centralen till vår dörr. T-bana till Ropsten, därifrån Lidingötåget till Brevik och 500 meter promenad.

Kontaktpersoner på detta företaget

Hotellchef Anne Björklund
08-7666500

Sammanfattning

Besöksadress

Södra Kungsvägen 254
Lidingö

Postadress

Box 3056
Lidingö, 18165

Liknande jobb


12 juni 2024