Visumhandläggare sökes till Comet Consular Services

Arbetsbeskrivning

Comet Consular Services jobbar dagligen för att öppna världen för sina kunder. Nu söker vi en person som brinner för administration och kundservice och vill utvecklas inom handläggning på heltid. Som visumhandläggare på Comet Consular Services kommer du arbeta med handläggning av dina kunders visumärenden, samtidigt som du tillsammans med dina kollegor levererar service i världsklass!

OM TJÄNSTEN
Academic Work söker för Comet Consular Services räkning en handläggare för visumansökningar. Du kommer att arbeta nära företagets kunder tillsammans med andra handläggare. Rollen kräver att du är obehindrad i tal och skrift i svenska och engelska, samt innehar B-körkort då du på daglig basis kommer att köra ut visumansökningar till ambassader.

Uppdraget är en del av vår personaluthyrning vilket innebär att du kommer att vara anställd av Academic Work men arbeta som konsult hos Comet Consular Services.

ARBETSUPPGIFTER
Som handläggare på Comet Consular Services arbetar du till exempel med att:


* Registrera inkomna ärenden och starta handläggningsprocessen i Comet Consular Services affärssystem
* Ta kontakt med kunder och ambassader för att samla in ytterligare information som krävs för att komplettera och färdigställa kundens visumansökning
* Handlägga, slutföra, skicka iväg och avregistrera ärenden på tydliga deadlines på daglig basis
* Själv köra ut samt hämta in visumärenden till ambassader för att skynda på handläggningsprocessen


Det kan även förekomma uppgifter inom kundservice, så som att:
* Svara på inkommande samtal och e-mail


* Besvara frågor kring allt ifrån visumansökningar till fakturafrågor


Vidare ansvarar du tillsammans med dina kollegor för att skapa och upprätthålla goda relationer med ambassader, konsulat och kunder. Samt att alltid erbjuda en hög servicenivå gentemot Comet Consular Services kunder.

Tjänsten passar dig som trivs och presterar bäst i en roll med högt tempo och där du får kombinera dina administrativa färdigheter med din förmåga att kommunicera och leverera service i världsklass!

VI SÖKER DIG SOM
Vi söker dig som har 0-2 års administrativ erfarenhet sedan tidigare, god servicevana och vill arbeta heltid med administration och problemlösning. Utöver detta har du god datorvana då du kommer att administrera ärendena i Comet Consular Services affärssystem. Vidare ser vi att du har goda kunskaper i såväl svenska som engelska, både muntligt och skriftligt, då Comet jobbar över landsgränserna och har engelska som koncernspråk. Du har därtill inställningen att alltid hitta det mest lämpliga tillvägagångssättet för att tillfredsställa kundens behov på ett effektivt och smidigt sätt.

Efterfrågade specifika kompetenser:


* Goda kunskaper i svenska och engelska, både muntligt och skriftligt
* 0-2 års administrativ erfarenhet, samt god erfarenhet av service sedan tidigare
* Innehar B-körkort, tycker att det är roligt att köra bil och har gärna god körvana i Stockholm


Som person är du handlingskraftig och bidrar genom din energi till en härlig stämning i gruppen. Du är strukturerad och noggrann då det är av yttersta vikt att visumhanteringen utförs korrekt och levereras till rätt person i rätt tid. Vidare tycker du om att arbeta i högt tempo och mot deadlines då detta arbete kräver att du förhåller dig till vissa tidsramar. Stor vikt läggs vid dina personliga egenskaper

ÖVRIG INFORMATION


* Start: Omgående
* Omfattning: Heltid, 3 månader med god chans till förlängning
* Placering: Wennergren Center, Sveavägen, Stockholm
* Den här rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Comet Consular Services önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till
Academic Work
* Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.
* Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på stw04@academicwork.se under kontorstid. Skriv annonstiteln i rubriken och kopiera gärna in länken till annonsen i ditt mail. För generella funderingar kring din ansökan/vår rekryteringsprocess finns vi ofta tillgängliga i chatten här på webben under vardagar så hör gärna av dig där!


SKYDD FÖR DEN PERSONLIGA INTEGRITETEN

När du skickar in din ansökan till Academic Work godkänner och samtycker du till att Academic Work behandlar dina personuppgifter enligt Personuppgiftslagen. Läs mer under vår PuL-sida.

OM OSS

Academic Work är Home of the young professionals. Det betyder att de flesta av våra jobb är relevanta för dig som studerar på högskola/universitet eller för dig som är klar med dina studier och är i början av din karriär. Hos oss kan du arbeta som konsult på uppdrag hos någon av våra kunder, bli anställd direkt hos ett kundföretag via vår rekryteringsverksamhet eller börja jobba internt på något av våra Academic Work kontor. Läs mer på www.academicwork.se.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Comet Consular Services hjälper företag och privatpersoner att resa till och verka på utländska marknader, legaliserar affärsdokument och andra handlingar genom olika rättsliga insatser samt erbjuder professionell översättning av alla slags affärsdokument och intyg, till och från världens alla språk. Läs mer om Comet Consular Services här.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work Stockholm
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Enligt avtal
  • Heltid, 3 månader med god chans till förlängning Kontorstider
  • Publicerat: 21 oktober 2017

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

22 april 2024

22 april 2024

Kundservice

Kundservice

22 april 2024

21 april 2024