Volvo GTO Köping söker en senior HR Business Partner

Arbetsbeskrivning

Vill du bidra till att Volvo GTO i Köping blir den främsta transmissionsanläggningen i världen? Har du en bred grund inom HR, hög servicegrad och starkt fokus på värdeskapande HR? Då kanske du är vår nya kollega! Vi erbjuder en tjänst med stort ansvar och utrymme att bidra på en arbetsplats där en god grund avseende processer och arbetssätt redan är lagd.

Bakgrund

På HR-avdelningen på Volvo GTO i Köping arbetar 9 personer i funktionerna HR Business Partner, Competence Management. Vi är stolta över att vara en stödfunktion till företagets ledning och chefer i personalfrågor på individ-, grupp- och organisationsnivå. Vårt arbete med att säkra en effektiv och värdeskapande leverans av HR till organisationen har uppmärksammats globalt inom organisationen och vi har varit benchmark för andra Volvo siter.

Hur ser din arbetsdag ut?

Som HR Business Partner är du drivande i att identifiera och implementera HR-strategier och -aktiviteter som stödjer verksamheten och skapar värde utifrån anläggningens behov, policies och mål. Du stöttar ledningsgrupp, chefer och medarbetare inom den del av verksamheten som du ansvarar för genom att coacha och utmana organisationens ledare i HR-relaterade arbetsuppgifter och processer. Arbetsinnehållet innefattar fullt ansvar för implementering och uppföljning av HR-processer inom de olika enheterna, såväl operativt som taktiskt och strategiskt. Årligen återkommande processer är bl a VGAS (Volvo Group Attitude Survey), PBP (Personal Business Plan), Talent Review och lönerevision. Arbetsuppgifter inom "Core HR" innefattar stöd i rehabilitering, rekrytering, arbetsrätt/förhandlingar, löneformerna samt personalfrågor som uppstår i verksamheten. HR-professionen kräver stor affärsförståelse och vi håller fokus på värdeadderande HR-aktiviteter, allt utifrån behoven i verksamheten och i värdeflödet. Arbetet inom HR drivs i enlighet med principer inom VPS (Volvo Production System), där fokus hos HR primärt ligger på arbetssätt inom metodologin PD (People Development).

Vem trivs här?

Du har en akademisk examen inom Personal & Administration, Företagsekonomi, Beteendevetenskap eller annat likvärdigt område och flera års erfarenhet från en kvalificerad HR-roll i en organisation med välutvecklade HR-processer, gärna från ett internationellt industriföretag. Du behärskar svenska och engelska obehindrat i såväl tal som skrift och är en van användare av Officepaketets alla program.

Vi fäster även mycket stor vikt vid dina personliga egenskaper. Du är en självgående person med god analytisk förmåga. Du är uthållig, har god prioriteringsförmåga och trivs med problem- och konfliktlösning även när tempot är högt. Med en känsla för service och samarbete, är du en person som har lätt för att skapa och utveckla goda relationer med din omgivning. Andra ser dig som en förtroendeingivande person som man gärna vänder sig till och lyssnar på, tack vare din goda kompetens, ditt goda omdöme och din förmåga att vara både coachande och pådrivande. Du känner dig hemma både i det dagliga, operativa arbetet och i mer strategiska frågeställningar och du står stadigt även när det blåser.

Inom Volvo värdesätter vi mångfald och jämställdhet, allt efter övertygelsen om att detta leder till utveckling.

Intresserad?

Låter det som ett arbete som skulle passa dig? Sök tjänsten och senast den 19 mars 2017 via "Lediga tjänster" på www.badenochandclark.se. Vi arbetar med löpande urval. Kom ihåg att till din ansökan bifoga ditt CV däreskriver din utbildning och erfarenhet samt ett personligt brev där du berättar om vad som lockar med tjänsten och varför just du är rätt person. För mer information om tjänsten, kontakta någon av rekryteringskonsulterna Ulrika Matsson eller Johnny Gustafsson på telefon 020-15 18 18.

I den här rekryteringen samarbetar vi med Badenoch & Clark, ett ledande internationellt rekryteringsföretag som finns på 14 orter med drygt 50 seniora konsulter i Sverige. Vi rekryterar top management, chefer och specialister till såväl privat som offentlig sektor. Vi har verksamhet i 13 länder och grundades 1980. Badenoch & Clark ingår i Adecco Group, ett Fortune 500-bolag.

Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Susanna Ask
08-598 980 20
Linda Dahlberg

Rekryteringskonsult Karin Kling

Anders Jansson
0352608534
Recruitment Consultant Charlotta Rydström
042-37 33 38
Rekryteringskonsult Johanna Andersson
011-19 18 38
Marianne Pettersson
054-771 85 44
Rekryteringskonsult Lena Köhlin
031 725 45 54
Victoria Hammarström

Josefine Persson
0455-34 10 06

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Badenoch & Clark
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid Tillsvidare
  • Publicerat: 14 mars 2017

Besöksadress

Kungsgatan 60
None

Postadress

Kungsgatan 60
STOCKHOLM, 10224

Liknande jobb


Brinner du för HR och kommunikation?

16 maj 2024

Sommarjobb som HR-administratör

Sommarjobb som HR-administratör

15 maj 2024

Administratör

Administratör

15 maj 2024