Web Analytics & Data Intelligence Specialist Stockholm

Arbetsbeskrivning

Vi söker en driven specialist med stort intresse för data och analys till Amnet.
I rollen kommer du att arbeta i kundteam tillsammans med specialister för att stödja våra kunder i implementation av mätning men även löpande analys och rapportering baserat på data från olika kanaler och mätsystem.

Primära ansvarsområden

- Ge strategiska rekommendationer på mätningslösningar för digital marknadsföring.
- Implementera mätningslösningar i Google Analytics, Adobe Analytics och Google Tag Manager men även andra produkter som DoubleClick är aktuellt.
- Bibehåll och utveckla ett starkt kunnande kring Googles 360 Suit och andra relevanta mätningslösningar.
. Ge insikter och ta fram rekommendationer för att optimera kampanjeffektivitet över hela köpresan.
- Ta fram avancerade rapporter och analysera attribution över kanalgränserna för att öka effektiviteten i mediaköpen.
- Ta fram lösningar för datavisualisering i dashboards som möjliggör för kunder och specialister att följa webbplatsaktivitet och försäljning i realtid.

Personlig kravprofil

- Mycket stort fokus på detaljer och god problemlösningsförmåga.
- Van vid att presentera inför både stora och små grupper med varierande kunskapsnivå, internt i koncernen och hos kund.
- God självledningsförmåga och positiv attityd till utmaningar.
- Förmåga att själv kunna prioritera mellan olika arbetsuppgifter och projekt då du kommer att arbeta med flera kunder och projekt samtidigt.

Grundkrav för att ansöka

- Erfarenhet av att arbeta Hands-on i Google Analytics.
- Förmåga att arbeta med dataanalys och komma med träffsäkra rekommendationer baserat på data.
- Avancerade Excelkunskaper.
- God förståelse för digital marknadsföring som SEO, Paid Search, Sociala Medier, Displayannonsering, etc.

Önskade kvalifikationer

- Kunskaper inom datavisualiseringverktyg som Klipfolio, Tableu, Datorama, Google Data Studio och Qlikview.
- Erfarenhet av mediaköp då du kommer att bidra med insikter för att rådge om hur mediabudgetar löpande ska fördelas.
- Vana av att arbeta med stora datamängder och grundläggande förståelse av SQL och databaser.
- En akademisk examen.

Med rollen kommer många fördelar:

- En rolig och stimulerande arbetsmiljö mitt på Södermalm.
- Trevliga och kunniga kollegor som gärna delar med sig av sin kunskap.
- Möjlighet att arbeta med flera av Sveriges största webbplatser och annonsörer.
- Möjligheten att växa både inom ditt specialistområde och inom Dentsu Aegis Network
- Flexibla arbetstider, marknadsmässig lön och förmåner.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Amnet
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Publicerat: 23 mars 2018

Besöksadress

Åsögatan 108
None

Postadress

None
STOCKHOLM, 11829

Liknande jobb


Analytiker till Plan International Sverige

Analytiker till Plan International Sverige

26 april 2024

SEM Specialist (Google Ads)

SEM Specialist (Google Ads)

21 mars 2024

SEM Specialist (Google Ads)

SEM Specialist (Google Ads)

21 mars 2024

Affärspartner Kvantum

Affärspartner Kvantum

8 april 2024