Webbanalytiker för digitala tjänster

Arbetsbeskrivning

Trygg-Hansa har runt 1700 medarbetare på 20 orter i landet och vi ingår sedan 2007 i internationella RSA - en av världens sex ledande försäkringskoncerner. Läs mer om Trygg-Hansa på www.trygghansa.se. Följ oss på Facebook: www.facebook.com/trygghansa och LinkedIn: www.linkedin.com/company/trygg-hansa.

Trygg-Hansa är mitt inne i spännande och händelserik digital transformation med högt fokus på att möta kundernas förväntan som i allt högre grad vill lösa sina ärenden digitalt. Trygg-Hansa söker nu därför en driven och nyfiken webbanalytiker som vill vara med på denna resa och stärka vår förmåga att öka konvertering och kundnöjdhet i våra digitala kanaler. Är du passionerad av internet, tycker om och har förmågan att lösa problemställningar samt har en mycket bra kunskap och förståelse för siffror, då kan det här vara rollen för dig!

I denna roll kommer du att ingå Trygg-Hansas digitala team som ansvarar för utveckling och underhåll av alla digitala kundgränssnitt, med placering i Stockholm.

Arbetet är väldigt varierat och du har ett stort inflytande då du kommer att arbeta med alla områden på våra digitala sajter. Vi söker nu därför dig som brinner för webb och har ett stort intresse för och nyfikenhet kring vad som döljer sig i all data. Vi jobbar uteslutande och använder mycket bra analysverktyg och mängden av data är inte en bristvara!

I rollen som webbanalytiker ingår följande ansvarsområden:

Skapa och underhålla webbrapporter.
Förstå och ha koll på kundresorna online genom främst web statistik men också från andra datakällor.
Utifrån insikter från data ta fram optimeringsförslag som hjälper till att öka konverteringen i t.ex. försäljningsflöden på sajten.
Arbeta tillsammans med webbutvecklarna för att hela tiden förbättra vår möjlighet till att erhålla mer kundinsikter och implementation av den.
Stödja i utvärderingsarbetet av a/b tester vilket är den primära metodiken i förbättringsarbetet.
Samarbeta med externa partners så som byråer för att säkerställa bästa möjliga resultat av digitala kampanjer.
Bistå vid olika ad hoc insatser där det krävs analys som t.ex. för ett pågående projekt, en fördjupning inom ett specifikt område etc.

Din profil

Vi tror att du som ansöker är duktig inom analys och utveckling och har en bakgrund som webmaster eller liknande. Du har stor kunskap om och förståelse för siffror och är en problemlösare. Det är även meriterande om du har någon form av utbildning inom Webanalys.

Du har minimum 2 års erfarenhet av arbete med analysverktyg som Adobe Analytcis, Webtrends, Google Analytics eller dylikt och du förväntas även vara en duktig användare av Excel.

Vidare är du flytande i svenska och engelska, såväl i tal som i skrift.

Som person är du driven, självgående, serviceinriktad och positiv. Du gillar att arbeta i en miljö där det händer mycket och har förmågan att leverera vid tillfälliga arbetstoppar. Du är en nätvekande person som är duktig på att bygga upp och upprätthålla väl fungerande nätverk både inom teamet och gentemot övriga avdelningar på Trygg-Hansa och externa samarbetspartners.



Ansökan

Trygg-Hansa samarbetar med Experis i denna rekrytering. För ytterligare information om tjänsten kontakta rekryteringskonsult Anna Kurtson på +46 876 424 57. Då urvalet kommer att ske löpande är det viktigt att du skickar din ansökan så snart som möjligt, dock senast 31 mars.

Välkommen med din ansökan!

Fackliga kontaktpersoner

FTF Christer Bjellert 070-168 2806
SACO Lena Darin 070-168 2844

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Trygg-Hansa VÄXJÖ
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Lön enligt överenskommelse
  • Heltid Anställningstid enligt överenskommelse
  • Publicerat: 1 mars 2017

Postadress

Skrivaregatan 21
MALMÖ, 21537

Liknande jobb


17 januari 2024

15 januari 2024

Content & Communications Manager

Content & Communications Manager

15 januari 2024