Webbredaktör till Informationsenheten

Arbetsbeskrivning

Konsumentverket är en statlig myndighet som arbetar för att stärka och stödja konsumenter att göra medvetna val. Vi finns i Karlstad och är cirka hundratrettio personer som arbetar med att övervaka lagar och tillhandahålla konsumentinformation. Du kan läsa mer om Konsumentverket och vårt uppdrag på vår webbplats www.konsumentverket.se


Vill du bli en av oss?

Webbredaktör
Dnr. 2013/1244


Avdelningen Konsumentstöd består av Konsumentstöd gemensamt, Informationsenheten och enheten för Kunskapsstöd. Huvudsakliga ansvarsområden på avdelningen är informations- och kunskapsstöd till konsumenter, konsumentvägledare, budget- och skuldrådgivare och skola. Du kommer att arbeta på Informationsenheten.
Dina arbetsuppgifter
Du kommer att arbeta med kommunikatörsarbete på Konsumentverkets interna och externa webbplatser, sociala medier, text- och innehållsproduktion samt med övriga redaktörs- och utvecklingsuppgifter. I det löpande arbetet ingår även att planera och genomföra kommunikationsinsatser samt att delta i övrigt förekommande arbetsuppgifter på avdelningen.

Din bakgrund
Du har högskoleutbildning inom kommunikationsområdet. Det är ett krav att du har en gedigen erfarenhet som webbredaktör för externa och interna webbplatser, både som skribent och med övrig innehållsproduktion. Du har även erfarenhet av arbete i webbpubliceringsvertyget EPiServer och kommunikation inom sociala medier. Det är meriterande om du har arbetat med webbanalys och sökoptimering för webb, till exempel Google Analytics och SiteSeeker. Det är också en fördel om du har erfarenhet av formgivning samt arbete med samhällsinformation till allmänheten.
Du är ansvarstagande, drivande och har en känsla för kvalitet. Det är viktigt att du kan ta egna initiativ men också att du har god samarbetsförmåga. Du har god förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift. Du stimuleras av skiftande arbetsuppgifter och kan anpassa dig till ett varierat arbetstempo. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.
 
Anställningsform
Tidsbegränsad anställning, vikariat till och med 2014-12-31.
Önskat tillträde 2013-12-01.
 
Vill du få mer information?
Mer information om anställningen får du av enhetschef Katja Stjernlöf.
Fackliga representanter är Elisabeth Hedin för ST-Konsument och Johan Jarelin för Saco–S-föreningen vid Konsumentverket. Du når samtliga genom att ringa vår växel på telefonnummer 0771-42 33 00.
 
Så här ansöker du
Du söker anställningen på Konsumentverkets webbplats, via Konsumentverkets rekryteringsprogram, e-Rekrytering. Gå in på www.konsumentverket.se/jobb. Det är viktigt att du även i ditt personliga brev anger dnr. 2013/1244.
Senast den 6 november 2013 vill vi ha din ansökan.

Artiklar i detta ämnet

  1. Datorarbetares muslekbesvär

Kontaktpersoner på detta företaget

Cecilia Tisell

Jan Nyquist
0771-42 33 00
Katja Stjernlöf
0771-42 33 00
Cecilia Tisell
0771-42 33 00
Mikael Schmidt
0771-42 33 00
Jan Nyquist och Gabriella Fenger-Krog
0771-42 33 00
Peter Vikström
0771-42 33 00
Cathrin Lundqvist
0771-42 33 00
Jan Nyquist och Mikael Schmidt
0771-42 33 00
Susanne Edman
0771-42 33 00

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Konsumentverket
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Publicerat: 17 oktober 2013

Besöksadress

Box 48
None

Postadress

Box 48
KARLSTAD, 65102

Liknande jobb


28 mars 2024

Webredaktør

Webredaktør

12 mars 2024