Weber Saint Gobain söker Lager- och Logistikassistent

Arbetsbeskrivning

Är du en utåtriktad person som brinner för administration, service och planering?

Uppdraget är ett långsiktigt bemanningsuppdrag med start omgående. Du kommer att vara placerad på fabriken i Riksten, Botkyrka.

För tjänsten krävs bil samt körkort.

Om företaget
Saint-Gobain Byggprodukter AB utvecklar, tillverkar och marknadsför produkter och system för bygg och anläggning inom områdena mur och puts, golvavjämning, betong, fäst och fog samt Leca® lättklinker, lättklinkerblock, -husgrunder och -element.

Saint-Gobain Byggprodukter AB har en marknadsledande ställning när det gäller mineralbaserade produkter på den svenska marknaden. Saint-Gobain Byggprodukter AB ingår i Saint-Gobain-koncernen. I Sverige bidrar knappt 300 anställda till en omsättning på 1,3 miljarder SEK. Läs mer på www.weber.se.

Arbetsuppgifter
Du kommer att arbeta i ett mindre team på fabriken i Riksten och vara underställd lager- och leveranschefen. Ditt ansvar innebär att se till att det finns produkter i lager och upprätthålla acceptabel kapitalbindning på lagret. Du kommer att skapa interna och externa ordrar i affärssystemet Enterprise. Följa upp orderbekräftelser och leveransavvikelser. Beställa och koordinera transporter. Du kommer att ha löpande kontakt med leverantörer om prognoser, servicegrad, leveransfrekvens, beställningskvantiteter och leveransstörningar. Du är spindeln i nätet och koordinerar processer mellan kundservice och produktion och ser till att leverera en god service internt samt till externa kunder. Du kommer även att ta ut statistik ur systemet samt analysera lagersaldos differenser etc.

Förutom de dagliga arbetsuppgifterna kommer du även att vara delaktig i att utveckla företagets kundservice- och logistikfunktion.

Vem är du?
Vi tror att du har gått 3 årigt gymnasium. Har du även gått någon KY utbildning inom lager, logistik och inköp är det meriterande. Du har goda allmänna datakunskaper samt är van vid att arbeta i affärssystem. Du har goda kunskaper i Excel.

Du har arbetat i minst tre år med liknande arbetsuppgifter och känner dig självständig i din yrkesroll. Du trivs med kombinationen av administration och kundservice samt att koordiner och att lösa problem.

Som person är du social och utåtriktad samt tycker om att leverera hög service. Du är ansvarstagande och lojal samt har ett prestigelöst förhållningssätt.

Ta chansen och bli en del av ett ambitiöst och positivt gäng som trivs och brinner för sitt arbete!

Ansökan
En avgörande framgångsfaktor för varje företag är att tillgodogöra sig människors olikheter. Därför strävar First Reserve efter mångfald i våra tillsättningar. Oavsett din bakgrund, kön, religion, etnicitet, funktionshinder eller sexuell läggning är du därför välkommen med din ansökan.

Skicka in din ansökan snarast då urval och intervjuer sker löpande. Frågor besvaras av Viveka Holm telefon 08-7058064

Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Viveka Holm
08-7058064, 070-2798321
Johanna Östberg
+46 0702701167
Pouneh Sahlin
08-705 80 65
Sandra Solomon
+46 087058063, +46 0702798342
Sandra Hedenmark
08-705 80 66, 070-673 62 90
Jessica Colbro Holm
+46 08-7058061, +46 0702798325
Robert Persson
08 705 80 65, 070 170 70 68
Sofia Jonsson
+46 702790511

Sammanfattning

Besöksadress

Ekensbergsvägen 117
None

Postadress

Box 1557
Solna, 17129

Liknande jobb


5 mars 2024

Lager och administration - Lund

Lager och administration - Lund

22 februari 2024

Kundmottagare/ Teknisk support

Kundmottagare/ Teknisk support

12 februari 2024