Workplace Specialist - Ving Sverige

Workplace Specialist - Ving Sverige

Arbetsbeskrivning

Om tjänsten

Nu söker vi två drivna och tekniskt kunniga Workplace Specialister som vill hjälpa oss att etablera, underhålla och utveckla vår IT-miljö för att skapa bästa möjliga användarupplevelse för våra ca 2300 interna användare på Ving. Du kommer att ingå i Service desk & Workplace-teamet där vi alla hjälps åt och ställer upp för varandra. Vi verkar i en dynamisk miljö och det händer mycket hos oss, vilket är roligt och vi arbetar succesivt för att sätta strukturer. På Ving har vi stark framtidstro och vi arbetar för att modernisera våra arbetssätt. Det finns stor möjlighet till personlig utveckling och vi tar tacksamt emot nya förslag, tankar och idéer utifrån din expertis. Utöver Servicedesk & workplace-teamet så kommer du att bli en del av den nordiska IT-avdelningen som idag sysselsätter 140 medarbetare som stöttar verksamheten med allt från design, utveckling, implementation och drift av IT-lösningar.

Som Workplace Specialist kommer du tillsammans med ditt team ansvara för en välfungerande IT-miljö för företagets användare. Du kommer tillsammans med ditt team att ansvara för att etablera, underhålla och utveckla de tjänster som ingår i en "Modern Digital Workplace" för att leverera den bästa möjliga användarupplevelsen.

Du kommer exempelvis arbeta med att arbeta med att designa, standardisera och leverera lämpliga arbetsplatstjänster tillsammans med andra tekniker. Tillsammans med Workplace Architect säkerställa att tjänsterna uppfyller nuvarande och framtida krav samt förankras i den övergripande visionen för Workplace samt vara med och driva implementationer inom området. I arbetat ingår också att stötta teamen inom Service desk & Workplace med operativa uppgifter. För att passa i rollen så är det viktigt att du trivs med- och håller dig uppdaterad på trender och förändringar.

Din profil

Vi tror att du är en IT-generalist som har en bred teknisk förståelse, samt har djupare kunskaper inom vissa områden. Du har djupare kunskaper främst inom SCCM/Intune, implementeringar och Cloud lösningar.

Krav

- Högskoleutbildning inom IT eller motsvarande kunskap genom arbetslivserfarenhet

- Gedigen erfarenhet av arbete med Workplace-relaterade tjänster

- Har mycket goda kunskaper inom Klientmanagering SCCM/Intune

- Du har hanterat implementeringar av system och har förståelse för implementerings steg så som research, planering och utförande.

- Du har goda kunskaper om olika Cloud lösningar såsom Microsoft 365 och Azure.

Du ha också övergripande förståelse för flera, och mycket goda kunskaper kring några specifika tjänster och applikationer såsom:- Active Directory, SharePoint, OneDrive, Exchange Online, Teams och File services (DFS/DFSR), WDS, MDT, WSUS, RDS, WVD, Citrix, Application proxy och Teamviewer.

Vi ser gärna att du har koll på områden såsom:

- M365 applications, File services, Mail services, Meeting/chat services, Telephony services, Clients, Mobile devices, Print/Scan, Conference room och Broadcasting.



Utöver de tekniska delarna så är det viktigt att du har goda kunskaper i svenska och engelska. Det är meriterande med kunskaper i övriga nordiska språken.

Arbetstider

8-17.

Placering

Kungsholmen, Thorhildsplan. Vi har en hybrid arbetsplats med möjlighet att arbeta hemifrån några dagar i veckan.

Ansökan

Välkommen med din ansökan! Urval sker löpande, så vi välkomnar din ansökan så snart som möjligt. Vid frågor, kontakta gärna Tilda Stenmark tilda.stenmark@thalamus.se eller Camilla Molander camilla.molander@thalamus.se



Keywords: third line, thirdline, 3rd line, ITsupport, IT-support, teknisk support, ittekniker, itteknisk support it-teknisk support, supporttekniker.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Thalamus IT Consulting
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 7 augusti 2023
  • Ansök senast: 26 november 2023

Postadress

Gustavslundsvägen 137
Stockholm, 16751

Liknande jobb


31 oktober 2024