Xylem söker Supplier Quality Engineer

Arbetsbeskrivning

På Xylem arbetar 13 000 personer mot ett gemensamt mål: att skapa innovativa lösningar för världens vattenbehov. Genom att utveckla nya tekniker, förbättrar vi hur vatten används, förvaras och återanvänds nu och i framtiden. Vi transporterar, renar, analyserar och återför vattnet till naturen och hjälper människor att använda vatten effektivt – hemma, på arbetet, inom industrin och i jordbruket. Vi har mer än 100 års erfarenhet inom vattenteknikområdet och erbjuder en portfölj av ledande produktvarumärken och expertkunskaper inom en stor mängd applikationer. Vår kompetens har lett till långvariga relationer med våra kunder i mer än 150 länder. Xylem hade 2013 en omsättning på 3,8 miljarder dollar.

I samarbete med Experis söker Xylem en Supplier Quality Engineer till inköpsavdelningen med placering i Emmaboda.


Arbetsbeskrivning
Som Supplier Quality Engineer arbetar du med bedömning av nya leverantörer, kvalitetssäkring av inköpt material, leverantörsutveckling och produktivitetsförbättringar i leverantörskedjan. Du är leverantörernas kontaktperson i tekniska frågor och deltar även i produktutvecklingsprojekt där du tar aktiv del i val av produktionsmetod och svarar för kvalitetssäkning och infasning av nya artiklar. Funktionen arbetar delvis lokalt och delvis regionalt över våra produktionsanläggningar i Europa. Funktionen är en del av inköpsavdelningen och arbetet sker i nära samarbete med lokala Inköpare, globala Commodity Managers samt kvalitetsfunktioner på våra produktionsanläggningar. Vi erbjuder ett utmanande och utvecklande arbete i ett internationellt företag.

Vem är du?
Vi söker dig som är högskoleingenjör eller motsvarande och med erfarenhet av tillverkande industri. Du har en god uppfattning om olika tillverkningsmetoder, tillhörande processer och standarder för främst motorer och dess ingående delar samt kablar och elektronik. Du har goda kunskaper i statistiska verktyg för processtyrning och Lean production. Då du både internt och externt arbetar i en internationell miljö är goda kunskaper i det engelska språket en förutsättning. Vidare förutsätter tjänsten goda kunskaper i Office-paketet samt att du har B-körkort. Tjänsten innebär resor både inom och utanför Sveriges gränser.

Kontaktperson
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Linda Malm, 0480-425242.

Ansök via länken bredvid. Urval sker löpande, vänta inte med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Lena Sköld

Tomas Löfgren
+4687642585
Alexandra Johansson
031-61 72 53
Therese Fyhr
011-191898
Tina Linnér

Sara Williamsson
0470-74 55 82
Iréne Lindgren
021-15 12 06
Jens Lindroth
033-487976
Mattias Sahlström
08 736 11 13
Christian Ahlgren
011-194356

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Experis Engineering Huvudkontor Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • 100% Enligt överenskommelse
  • Publicerat: 12 mars 2015

Besöksadress

Klarabergsgatan 29
None

Postadress

Klarabergsgatan 29
Stockholm, 11181

Liknande jobb


Supply Chain Coordinator

Supply Chain Coordinator

8 februari 2024

Supply Chain Coordinator

Supply Chain Coordinator

3 januari 2024