ZEEKR Flagship Service Store Manager Sverige

ZEEKR Flagship Service Store Manager Sverige

Arbetsbeskrivning

ZEEKR är ett premiumvarumärke för elfordon och teknologilösningar från Geely Holding Group, ett av världens största privatägda fordonsföretag. ZEEKR varumärket och dess första bil, 001 designad och utvecklad i Europa, lanserade under Shanghai Auto Show i april 2021.

Vårt R&D center etablerades för ett decennium sen i Göteborg och kan skryta med toppmoderna faciliteter och expertis i världsklass. Ingenjörsteamet arbetar med teknologier som bland annat fordonsarktitektur, power train, chassi och ADAS. Vi samarbetar även med start-ups, innovationshubbar och akademi i Sverige och från hela världen för att bana väg för hållbar mobilitet i framtiden. Vårt Design center, också beläget i Göteborg, är hem för ett mångsidigt och internationellt team som arbetar med bland annat exteriör- och interiördesign, färg, material, HMI samt digital och fysisk modellering.

ZEEKR kommer nu till Europa - vi kommer att introducera vårt premiumvarumärke ZEEKR i Europa senare i år och två ZEEKR-modeller, ZEEKR 001 och den nya ZEEKR X, kommer att erbjudas i Sverige och Nederländerna som första länder i Europa.

ZEEKR Sweden söker nu efter en entusiasmerande och coachande Service Store Manager till vårt team, du kommer tillsammans med vårt säljteam vara ansiktet utåt för vår Service Store i Österhaninge.

Är du en person som faktiskt gör skillnad, är du engagerad, och framför allt har du kundnöjdhet som en utgångspunkt i allt du gör? Drivs du för att leda ett team av motiverade kollegor och att inspirera dem dagligen? Då kommer den här rollen att passa dig!

Om du har en naturlig fallenhet av att bygga långsiktiga kundrelationer och tillsammans med ditt team leverera en fantastisk service till alla kunder, då är det här utmaningen du söker. Ditt uppdrag är att skapa en välkomnande atmosfär i vårt Service and Delivery Center, både för kunder och för ditt team.

Med kunden i fokus och med din höga servicenivå förstår du att varje kund är unik och har olika preferenser och önskemål. Du bygger starka relationer till kunderna genom att guida dem och ge dem den bästa möjliga upplevelsen genom hela service processen.

Det här är vad du kommer att göra för det mesta:

- Hantera och leda den dagliga driften av siten vilket bland annat innebär de dagliga premiumleveranserna och ge utmärkt service, vara uppmärksam på möjligheter till merförsäljning och på ett entusiasmerande sätt se till att hålla personalen motiverad.

- Du ser också till att ständigt utveckla ditt team, det gör du för att säkerställa att de har de kunskaper de behöver för att utföra sina jobb med stolthet och på ett stimulerande och effektivt sätt.

- Hantera kundrelationer och se till att alla kunder är nöjda med den service ni erbjuder. Du ser det samtidigt som viktigt att framföra den eventuell negativ feedback tillbaka till organisationen.

- Du ser till att kundnöjdheten på siten är hög och det gör du genom att se till att alla serviceärenden hanteras i enlighet med vår premiumstandard.

- Du har det övergripande budgetansvaret liksom det övergripande ansvaret för att alla lagkrav- och branschstandarder följs på siten.

- Du identifierar nya affärsmöjligheter och partnerskap.

För att bli framgångsrik i rollen så tror vi att du:

- Har en några års erfarenhet ifrån kundservice och har ett brinnande intresse av försäljning. Erfarenhet ifrån bilindustrin är meriterande för rollen.

- Har förmågan att arbeta inom olika områden och hantera både övergripande strategier som detaljer.

- Tycker om att arbeta tillsammans med andra och har förmågan att bygga starka och framgångsrika team. Du motiveras av att utveckla andra genom både utbildning och personlig coaching.

- Är trygg med att det är medarbetarna som driver affärsområdet framåt och du som ledare bidrar med engagemanget och stödet som får dem att känna delaktighet och därmed nå sina mål.

- Du är lyhörd, ödmjuk och kvalitetsmedveten. Din positiva attityd smittar av sig till din omgivning.

- Pratar flytande svenska och engelska.

För att trivas på ZEEKR så tror vi att du behöver du gilla att kavla upp ärmarna. Du är innovativ och har förmågan att anpassa dig och prestera i en ständigt föränderlig arbetsmiljö. Precis som vi värdesätter du att arbeta i en internationell och mångkulturell miljö och har en stark vilja och förmåga att omfamna mångfald av både människor och perspektiv.

Låter detta som ditt nästa äventyr? Välkommen att kontakta oss för mer information

Walter Sontrop, Head of Service Network Development, walter.sontrop@zeekr.eu för frågor angående tjänsten (pratar bara engelska)

Aina Elnan, Executive Search Consultant, aina.elnan@zeekr.eu, +46 737 73 13 53 för frågor angående rekryteringsprocessen (pratar svenska och engelska)

Sista ansökningsdag: 2023-07-07

Ansök idag, vi kommer att utföra löpande urval under ansökningstiden.Vi ser fram emot att höra av dig!

Observera att vi på grund av GDPR endast kan ta emot ansökningar som skickas via rekryteringssystemet, inte via e-post eller andra kanaler.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: CEVT
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 19 juni 2023
  • Ansök senast: 7 juli 2023

Liknande jobb


30 april 2024

Personbilssäljare

26 april 2024

Säljare / koordinator

23 april 2024